پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 93593

طرح شهید سلیمانی نیاز به حمایت مالی دارد

قم نيوز : فرماندار قم گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی که در ۹۰ محله قم در حال اجرا است نقش مهمی در کاهش ابتلا و بحران بیماری کرونا داشته است.
موفقیت طرح مزین به نام سردار دل‌ها در کاهش بحران کرونای قم/ طرح شهید سلیمانی نیاز به حمایت مالی دارد
موفقیت طرح مزین به نام سردار دل‌ها در کاهش بحران کرونای قم/ طرح شهید سلیمانی نیاز به حمایت مالی دارد
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در محلات مختلف استان اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی از آذرماه آغاز و تاکنون هم در حال اجرا است هرچند از تبلیغات کمی برخوردار است، 90 محله را تحت پوشش قرار داده و با همکاری بسیجیان و پایگاه‌های بهداشت نقش مهمی در کاهش ابتلا به کرونا و افزایش بیماریابی داشته است.

وی افزود: با مشارکت بسیجیان و پایگاه‌های مرکز بهداشت در حال حاضر ساختمان قرنطینه‌ای در نزدیکی بیمارستان فرقانی آماده‌شده که خدمات پزشکی کاملاً مجهزی دارد هم‌چنین اردوگاه ولایت و اوقاف هم یک مرکز برای شرایط بحرانی‌تر قرار داده است ولی اولویت با ساختمان نزدیک بیمارستان فرقانی است.

به گفته وی؛ همه دست‌به‌دست هم دادند و این طرح را اجرا و اکنون این طرح آثار و برکات مطلوبی به دنبال داشته است.


راهبرد عملیاتی،نظارتی و حمایتی طرح شهید سلیمانی

فرماندار قم بیان کرد: این طرح به‌صورت جزءبه‌جزء و محله محور در حال اجرا است و افراد سازمان دیده در قالب تیم‌های عملیاتی 623 نفر هستند که در حال افزایش است و 4 هزار 150 نفر هم رسیده و تعداد افراد سازمان دیده‌شده در قالب حمایت 700 نفر، نظارتی 734 نفر و تیم‌های سه‌گانه نظارتی و حمایتی و عملیاتی 270 تیم در 90 محله در حال فعالت هستند .

حیدری عنوان کرد: تعداد بسیجیان به 3 هزار نفر هم در حال افزایش است، 1 هزار نفر در مراکز بهداشتی همکاری  دارند و به بیماران در معرض خطر خدمات ارائه می‌دهند و 910 نفر هم در راهبرد پنجم سالمندان جزء طرح شهید سلیمانی است.

وی با اشاره به حمایت از سالمندان و افراد پرخطر در دل محلات مختلف استان بیان کرد:اگر مراکز بهداشتی گزارش مشخصی از مراکز سالمندان داشته باشند ما حمایت می‌کنیم، تعداد خدمات معیشتی برای افراد آسیب‌دیده از کرونا و یا معرض خطر از845  مورد به 1800 مورد افزایش‌یافته است .

طرح شهید سلیمانی نیاز به اعتبار دارد

فرماندار قم که خود مسئول اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان قم است با اشاره به محدودیت مالی این طرح گفت:ما  درخواست کمک و همکاری بیشتر داریم چون کمبود اعتبار از مشکلات و چالش‌های ما است به ما می‌گویند این طرح راه‌اندازی شده که مردم خود عهده‌دار باشند درحالی‌که بسیج و خیرین با کمک مردم درحالی‌که اجرای این طرح هستند انتظار داریم خیرین بیشتر ازما دستگیری کنند.

حیدری افزود: به هر صورت فرصتی انجام‌شده و این طرح برای همه موارد در بحران‌های مختلف استفاده می‌شود، ما برنامه تقدیر از پرستاران داشتیم و کارت شناسایی افرادی که ساماندهی شدند را صادر کردیم،  تقاضا داریم دستگاه‌ها برای درخواست خودرو همکاری مطلوبی داشته باشند با کاهش و یا نزولی شدن تعداد بیماران باید بیشتر تلاش کنیم و غافل نشویم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcipwa3.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما