قم نيوز : در حالی که صدور مجوزهای تردد با اما و اگرها و انتقاداتی روبه رو شده است، استاندار قم، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را مکلّف به بازنگری در صدور مجوّزهای تردد کرد.
نابسامانی در صدور مجوزهای تردد/استاندار قم: بازنگری کنید
نابسامانی در صدور مجوزهای تردد/استاندار قم: بازنگری کنید
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در نشستی که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به مجوّزهایی که این روزها برای تردد در مسیرهای درون و برون شهری صادر می‌شود اظهار کرد: تردیدی نیست که این مجوّزها فقط باید در موارد ضروری صادر شود.

وی افزود: تعداد این مجوّزها نباید از حدّ معمول فراتر برود، چراکه در این صورت اصل محدودیت و ممنوع بودن ترددها بر اساس طرح مدیریت جامع ترددها زیر سؤال می رود.

استاندار قم همچنین از معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود خواست تا با بازنگری در صدور این مجوّزها، ارائه آن ها را تنها به موارد ضروری محدود سازد.

مشاهدات خبرنگار فارس در قم درباره صدور این مجوّزها نشان می دهد فضایی در اطراف ساختمان مرکزی استانداری که دو تابلوی «خانه جوانان» و «معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم» را بر سر در خود می بیند، به مکانی برای صدور مجوّز عبور و مرور بین شهری و یا صدور مجوّز تردد شبانه در استان اختصاص داده شده تا افراد بتوانند با مراجعه حضوری و نوشتن نامه ای بر اساس ثبت مشخصات و شماره پلاک خودرو خود، مجوّز خروج از قم و البته ورود مجدد به قم را در وضعیت محدودیت عبور و مرور بین شهری إعمال شده در دوران کرونا دریافت دارند.

اما نخستین نکته ای که در این مکان به چشم می آید، صف نسبتا شلوغ برای ثبت درخواست ها و سپس معطّلی حداقل یک ساعته برای دریافت پاسخ است.

همه این اتفاقات در حالی رُخ می دهد که سامانه ای ساده و به شکل اینترنتی می توانست تقاضای افراد را برای صدور این مجوّز ثبت و حتی در صورت ضرورت راستی آزمایی، تنها دریافت و تحویل گرفتن مجوّز را منوط به مراجعه حضوری کند.

البته نباید از نظر دور داشت که دست اندرکاران صدور این مجوّزها به درستی بخش مربوط به صدور مجوّز برای تردد بیماران به خارج از استان را از سایر درخواست ها جدا کرده اند تا خود بیماران و یا همراهان آنان با سرعت بیشتری پاسخ خود را دریافت دارند.

در این باره گفت و گو با برخی از مراجعه کنندگان برای دریافت مجوّز خروج از استان نکات جالبی به همراه داشت.

حجت الاسلام مهدی الیاسی یکی از این افراد بود که در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم از معطّلی بیش از اندازه مردم برای دریافت مجوّز خبر داد و بیان کرد: متأسفانه در شرایطی که دولت، مدّعی الکترونیکی شدن خدمات است، حتی برای دریافت یک مجوز ساده نیز باید چند ساعت معطّل شد، بویژه آن که بیشتر مجوّزها تنها برای همان روز صادر می شود و فرد در خواست کننده در همان روز خروج از قم، باید دوباره به قم بازگردد، در حالی که مقصد برخی از درخواست کنندگان شهرهای نسبتا دور است.

وی افزود: مسئله دیگر این است که این صدور مجوّز فقط در ساعت 8 تا 13 و 30 دقیقه هر روز اتفاق می افتد، در حالی که الکترونیکی کردن ثبت این درخواست ها هم می توانست مانع شلوغی و ازدحام مردم و معطّل شدن در صف باشد و البته ریسک ابتلا به کرونا را کاهش دهد و هم این که محدودیت زمان را برای ارائه درخواست حذف کند و آن را مسئله ای اداری جلوه ندهد.

حسین آقامحمدی به عنوان یکی دیگر از مراجعان برای دریافت مجوّز خروج از قم در این باره تصریح کرد: متأسفانه در این جا، هیچ اطلاع رسانی خاصی درباره شیوه صدور مجوّز انجام نمی شود و افراد با پرسش از یکدیگر به برخی مسائل پی می برند.

وی اضافه کرد: در عین حال نوبت دهی برای دریافت درخواست مجوّزها، سامان ندارد و باید حداقل یک ساعت در این هوای سرد در انتظار ایستاد تا جواب درخواست ها داده شود.

به هر حال صدور این مجوّزها در حالی ادامه دارد که معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان نیز در سخنانی از افزایش این مجوّزها انتقاد کرد و گفت: تعداد نسبتا زیاد مجوّز صادر شده در استان و حتی صدور مجوّز برای برخی مسافربرهای شخصی سبب شده تا فرماندهی انتظامی استان نیز مورد تذکر قرار گیرد.

اکنون به نظر می رسد دستور استاندار قم برای بازنگری در شیوه ثبت درخواست صدور مجوّز عبور و مرور بین شهری و یا تردد در محدودیت اعلام شده از ساعت 21 شب تا 4 بامداد و همچنین محدود کردن این مجوّزها به موارد حادّ و ضروری، نکته ای است که باید مورد توجه دست اندرکاران این امر در استان قم قرار گیرد تا ضمن احترام بیشتر به ارباب رجوع و عدم معطلی بی دلیل آنان در هوای سرد، این صدور مجوّزها، خود، خطری برای شیوع بیشتر کرونا به دنبال نداشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchv-nw.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما