شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : 93631
آیت الله اعرافی تاکید کرد:

اهتمام مردم و مسئولان بر اجرای اصول ایمنی ساخت و ساز

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه ساخت و سازها باید اصولی انجام شود، گفت: اگر رعایت مسائل ایمنی انجام پذیرد میزان خسارت‌ها در زمان وقوع بلایای طبیعی به صورت ملموسی کاهش می‌یابد.
اهتمام مردم و مسئولان بر اجرای اصول ایمنی ساخت و ساز
اهتمام مردم و مسئولان بر اجرای اصول ایمنی ساخت و ساز
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی ظهر جمعه در خطبه‌های مجازی آدینه که به دلیل شرایط کرونایی، به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به اهمیت پایبندی به اصول ایمنی در نظام شهرسازی و معماری، گفت: اگر شهرها و زیرساخت‌ها بر مبنای ضوابط و استانداردها ساخته شود، میزان خسارت‌ها در زمان وقوع بلایای طبیعی به صورت ملموسی کاهش می‌یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه، ضریب باسوادی کشور در سن ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۶ درصد رسیده است در حالی که پیش از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد مردم باسواد بودند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بستر مطلوبی برای سوادآموزی و تحصیل زنان در مدارس و دانشگاه‌های کشور فراهم شد و درصد سوادآموزی در بین زنان در مقایسه با قبل از انقلاب سه برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گام‌های بزرگی در عدالت جنسیتی و منطقه‌ای در سوادآموزی و گسترش مراکز آموزش عالی در طول چهل سال گذشته برداشته شده است، ادامه داد: در ضریب سنی ۱۰ تا ۴۹ سال همچنان بالغ بر ۳ میلیون فرد بی سواد در کشور وجود دارد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه میانگین باسوادی قم ۹۷ درصد است که از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: تثبیت و ارتقای باسوادی به ویژه در امور مهارتی و معنوی باید به صورت دائمی مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی به ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: آئین‌های ایام فاطمیه باید با توجه به شرایط کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb80b9.rhbffpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما