قم نيوز : فرماندار قم گفت: از ابتدای شروع طرح شهید قاسم سلیمانی تاکنون ۵۹ هزار مورد غربالگری صورت گرفته است.
تاثیر مثبت طرح شهید سلیمانی در قم / ۹۸۷ نمونه مثبت شناسایی شد
تاثیر مثبت طرح شهید سلیمانی در قم / ۹۸۷ نمونه مثبت شناسایی شد
به گزارش قم نیوز مرتضی  حیدری  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت اجرای طرح خانه و محله محور«شهید سردار قاسم سلیمانی » در استان در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح از 30 آبان ماه در 7 راهبرد با 4 کمیته و 3 تیم و زیرمجموعه‌های تیمی در 90 محله استان قم در حال اجرا است.

وی بیان کرد: با طرح محله و خانواده محور شهید قاسم سلیمانی قم به 5 منطقه تقسیم و هدف اصلی و کلیدی در این طرح شناسایی افراد بیمار و ناقلان به‌صورت سریع و هوشمند و ارائه خدمات درمانی به این نوع بیماران برای قطع زنجیره انتقال است، تاکنون 59 هزار مورد غربالگری در سطح محلات قم صورت گرفته است.

به گفته وی، تیم‌ها متشکل از تیم‌های نظارتی، عملیاتی، رهگیری و مراقبتی هستند و تاکنون 37 هزار مورد بازرسی از اصناف مختلف تنها از سوی مرکز بهداشت صورت گرفته که 87 مورد به پلمپ ختم شده است،  57 هزار بازرسی هم با همکاری دیگر ارگان‌هایی است که در اجرای این طرح مانند بسیج و سپاه؛ هلال‌احمر؛ مرکز بهداشت با ما همکاری دارند.

 شناسایی 987 نمونه مثبت از شروع طرح تاکنون

فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که بیش از 3 هزار تست «پی آر سی» در دل محلات مختلف قم انجام‌شده است، از ابتدای دی‌ماه و با ورود گیت‌های سریع تست سریع و هوشمند در کنار تست پی  آر سی انجام می‌شود که منجر به شناسایی 987 مورد مثبت کرونایی شد.

حیدری عنوان کرد: هم‌چنین نقاهتگاهی در کنار بیمارستان فرقانی برای قرنطینه خارج از منزل بیماران کرونایی در صورت نیاز آماده‌شده است تاکنون از سوی تیم‌های مراقبتی 28 مورد مراجعه به درب منازل بیماران کرونایی صورت گرفته است و تست‌های پی؛سی؛آر بیش از 3 هزار مورد و تست‌های سریع هم بیش از یک هزار مورد تاکنون انجام‌شده است.

تهیه بسته‌های معیشتی برای بیماران کرونایی نیازمند در محلات مختلف

فرماندار قم گفت: برای راحتی بیماران کرونایی و پیشگیری از تردد آن‌ها در شهر 197 مورد خرید اقلام ضروری منزل صورت گرفته و هم‌چنین 726 مورد بسته معیشتی هم تهیه‌شده است و علاوه بر آن 900 بسته اقلام بهداشتی هم به خانواده‌ها داده‌شده است، تاکنون 67 نفر مورد رهگیری تیم های رهگیری ما قرارگرفته‌اند و 7 مراجعه پزشک و پرستار به درب منازل بیماران کرونایی برای ویزیت انجام‌شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg339y.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما