کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارائه تسهیلات تولید به پروژه های با پیشرفت 60 درصد

خبرگزاری فارس , 7 دی 1399 ساعت 23:18

ارائه تسهیلات بانکی به طرح های تولیدی نیمه تمام استان بویژه پروژه های با پیشرفت 60 درصد و بیشتر بر اساس شیوه نامه ابلاغی و در راستای تحقق شعار سال ادامه دارد.


به گزارش قم نیوز شیوه نامه اجرایی تأمین مالی بنگاه های اقتصادی در سال 99 و در راستای تحقق شعار «جهش تولید» در سال جاری ابلاغ شده و هدایت نقدینگی جامعه به سمت بخش ‌های مولد و تأمین مالی تولیدکنندگان داخلی و تأمین سرمایه در گردش بنگاه ‌های اقتصادی را هدفگذاری کرده است.

این ابلاغ با هدف تأمین تسهیلات و نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال در بنگاه های اقتصادی، نوسازی و بازسازی بنگاه ها و صنوف تولیدی و تکمیل طرح های نیمه تمام و بویژه طرح های با پیشرفت بیش از 60 درصد صورت گرفته است.

و اما اولویت اصلی ارائه تسهیلات در این طرح علاوه بر میزان پیشرفت پروژه ها، با موارد دارای دانش فنی و توان مدیریت بازار است و البته همه طرح های تولیدی در حوزه های صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را شامل می شود.

بر این اساس، بنگاه ها باید درخواست های خود را برای دریافت تسهیلات با ارائه مدارک لازم ثبت کنند و پس از دریافت تسهیلات از بانک عامل نیز، آن تسهیلات را در همان موضوع به کار گیرند.

همچنین در این شیوه نامه، تشکیل کمیته های مختلف از سوی دستگاه های اجرایی و پیگیری روند تخصیص و نظارت پیش بینی شده است و در عین حال نظارت کلی بر حسن اجرای این دستورالعمل در حوزه صنعت، معدن و تجارت بر عهده معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بخش‌ کشاورزی و صنایع تبدیلی مرتبط بر عهده معاونت برنامه ‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و البته در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر عهده معاونت سرمایه‌ گذاری و برنامه ‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

در عین حال به ‏منظور پایش اثربخشی پرداخت تسهیلات برای تحقق اهداف تعیین‏ شده (تثبیت و یا افزایش اشتغال و تولید)، کمیته نظارت با مسؤولیت نماینده سازمان ‌های استانی در هر یک از بخش‏ های ذی ربط (صنعت، معدن، صنوف تولیدی، کشاورزی و صنایع تبدیلی مرتبط، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) به ‏طور مستقل و با عضویت نمایندگان استانداری، سازمان برنامه و بودجه، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک‌ های صنعتی استان و بانک عامل حسب مورد و عند اللزوم نماینده دستگاه‏(های) نظارتی موظف است پس از پرداخت تسهیلات به بنگاه اقتصادی، نسبت به بازدید و نظارت لازم اقدام کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 93650

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/93650/ارائه-تسهیلات-تولید-پروژه-های-پیشرفت-60-درصد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir