قم نيوز : رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: در جهت توسعه خدمات، تعرفه‌های پارکینگ در سال ۱۴۰۰ در قم باید اصلاح شود.
نام‌گذاری خیابانی در قم به نام شهید ابو مهدی المهندس در روزهای آینده
نام‌گذاری خیابانی در قم به نام شهید ابو مهدی المهندس در روزهای آینده
به گزارش قم نیوز محسن محرری امروز در یک‌صد و هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: لایحه اخذ مجوّز حذف پارکینگ در شرایط خاص و در هشت بند می‌تواند بخشی از مشکلات شهروندان را رفع نماید.

محرری افزود: در جهت توسعه خدمات، تعرفه‌های پارکینگ در سال 1400 در قم باید اصلاح شود و بر اساس قیمت تمام‌شده بتوانیم این تعرفه‌ها را مشخص کنیم.

وی تصریح کرد: عوارض و بهای خدمات باید به‌روزرسانی شود هرچند در حال حاضر قیمت تمام‌شده پارکینگ برای اعضای شورا مشخص نیست و باید دقیق بررسی شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: با یک سری پروانه‌هایی مواجه هستیم که با مشکل مواجه هستند و دستور نقشه را برای پارکینگ دارند اما به دلیل اینکه ماده 5 الزام کرده است در تأمین پارکینگ در پلاک نمی‌توانند پروانه بگیرند.

وی گفت: درصورتی‌که فرم زمین و ساختمان به‌گونه‌ای باشد که در واحدهای مسکونی و تجاری نتوانند پارکینگ کنند مشکلاتی ایجاد می‌شود و در برخی موارد اعمال سلیقه وجود دارد و باید  سازوکار مشخصی اعمال شود.

در این جلسه محمود مسگری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: تصویب تفریغ بودجه سال 98 سازمان توسعه و عمران را از دیگر مصوبات این جلسه است و دراین‌باره بودجه وصولی این سازمان اقماری شهرداری در سال 98 یک‌صد و سیزده میلیارد تومان بوده است و کسر بودجه 3 میلیارد و هشت‌صد میلیون تومانی به شورا ارسال شد و این بودجه مورد تذکر قرار گرفت.

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با توجه به تصویب تفریغ بودجه سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بیان کرد: این مجموعه به سازمانی توانمند ازنظر فنی تبدیل‌شده است و باید از تمامی این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

همچنین مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر بیان کرد: بودجه مصوّب این سازمان در سال گذشته مبلغ 200 میلیارد تومان بود و با اصلاحیه بودجه به 140 میلیارد تومان رسید، با توجه به اینکه وصولی قطعی این سازمان در سال قبل 113 میلیارد و هزینه‌ها هم بالغ‌بر 116 میلیارد تومان بوده است تذکرات لازم ارائه شد.

در این جلسه موضوع نام‌گذاری خیابانی به نام شهید ابو مهدی المهندس به‌عنوان پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی استان قم مطرح شد اما شورای اسلامی شهر قم با تغییر نام سه‌راه خرمشهر موافقت نکرد و قرار شد به‌زودی خیابانی به نام شهید ابو مهدی المهندس مزین شود.

با توجه به اینکه نام خرمشهر یادآور مقاومت ملت ایران است تغییر نام این خیابان مورد موافقت قرار نگرفت همچنین پیشنهادی مبنی بر نام‌گذاری انتهای بلوار شهید سلیمانی تا پل شهید حججی در قم به نام شهید ابو مهدی المهندس ارائه شد که در دست بررسی است.

احداث پارکینگ‌های عمومی باید در اولویت پروژه‌های مدیریت شهری قم قرار بگیرد
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: در جهت رفاه شهروندان، احداث پارکینگ‌های عمومی باید در اولویت پروژه‌های مدیریت شهری قم قرار بگیرد.

حسن بختیاری اظهار داشت: در سطح شهر همچنان با کمبود پارکینگ مواجه هستیم و ازنظر تأمین پارکینگ خود را شرمنده شهروندان می‌دانیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: موضوع احداث پارکینگ‌های عمومی باید به‌طورجدی مورد پیگیری قرار بگیرد تا به نیاز فعلی را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: در جهت رفاه شهروندان، احداث پارکینگ‌های عمومی باید در اولویت پروژه‌های مدیریت شهری قم قرار بگیرد و این مسئله عزمی جدی می‌طلبد.

بختیاری عنوان کرد: نباید درآمد حاصل از پارکینگ در جای دیگری صرف شود و نیاز اولیه شهروندان در ترافیک و تردد در سطح شهر را نادیده بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه شرایط شهرداری را در کمبود بودجه درک می‌کنیم اما تذکرات لازم را در توجه جدی مدیریت شهری قم در توسعه زیرساخت‌های لازم در احداث پارکینگ ارائه می‌کنیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: اصلاح تعرفه‌های پارکینگ در جهت توسعه خدمات نیز امری ضروری است و باید دراین‌باره راهکاری اندیشیده شود.

در این جلسه لایحه اخذ مجوّز حذف پارکینگ در شرایط خاص و در هشت بند مورد ارزیابی اعضای شورای اسلامی شهر قم قرار گرفت.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcd590n.yt0sn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما