قم نيوز : در پی درگذشت علامه مصباح یزدی، مراجع، علما و نهادهای مختلف حوزوی و دولتی با صدور پیام‌هایی جداگانه، درگذشت ایشان را تسلیت گفتند.
درپی درگذشت علامه مصباح مراجع و علما پیام های تسلیتی صادر کردند
درپی درگذشت علامه مصباح مراجع و علما پیام های تسلیتی صادر کردند
به گزارش قم نیوز مراجع و علما و شخصیت‌های حوزوی و نهادهای مختلف با صدور پیام‌هایی جداگانه درگذشت نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

آیت الله صافی گلپایگانی:

آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی با اشاره به اینکه تفکّر ولایی و مبارزه با بدعت‌ها در زمان انقلاب و بعد از آن، همه نشان از شدت ارادت به نشر معارف نورانی اهل بیت (ع) و روحیه حماسی و جهادی آیت الله مصباح دارد، گفت: تأسیس مراکز علمی و مذهبی و مشارکت در تشکیل آنها، مانند مرکز فرهنگی مذهبی وزین «در راه حق»، سخنرانی‌های ایشان از نیم قرن پیش در حوزه علمیه قم، و تفکّر ولایی و مبارزه با بدعت‌ها در آن زمان و بعد از آن، همه نشان از شدّت ارادت به نشر معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام و روحیه حماسی و جهادی وی دارد.

آیت الله مکارم شیرازی:

آیت الله مکارم شیرازی هم در پیام جداگانه ای با بیان اینکه آیت الله مصباح عالمی فرزانه، فاضل و با تقوا بود که همواره از نظام اسلامی دفاع می‌کرد، گفت: ایشان شاگردان فاضلی تربیت کرد و سخنرانی‌های بسیار سودمندی داشت و زندگی او سراسر خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت (ع) بود.

آیت الله نوری همدانی:

آیت الله نوری همدانی در پیامش با بیان اینکه صراحت لهجه در دفاع از اسلام و انقلاب ویژگی برجسته آیت‌الله مصباح بود، گفت: مرحوم آیت الله مصباح سراسر عمر با ارزش خود را در راه ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام سپری کرد و از هیچ کوششی دریغ نکرد و می‌تواند به عنوان یک الگو ارزنده برای طلاب محترم باشد.

آیت الله علوی گرگانی:

آیت الله علوی گرگانی نیز در پیامی که صادر کردند با بیان اینکه تربیت شاگردان وارسته و مبارزه با خط انحراف اعتقادی در جامعه و حمایت از ولایت فقیه گوشه‌ای از خدمات ایشان است، گفت: تألیف کتب متعدد در زمینه قرآنی، کلامی، فلسفی، اخلاقی و اعتقادی و تربیت شاگردان وارسته همچنین مبارزه با خط انحراف اعتقادی در جامعه و تبیین معارف اسلام و انقلاب و حمایت از ولایت فقیه و حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه و مجلس خبرگان رهبری و مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام گوشه‌ای از خدمات ارزشمند ایشان است.

آیت الله جوادی آملی:

آیت الله جواد آملی در پیامی ارتحال عالم مجاهد، جامع معقول و منقول، استاد مسلّم حوزه‌های علمیّه، آیت الله حاج محمد تقی مصباح یزدی را به رهبری معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و شاگردان و عموم علاقمندان تسلیت، علوّ درجه آن متفکّر راحل و صبر جمیل و اجر جزیل بیت مکرّم ایشان از خدای سبحان مسئلت می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری:

آیت الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه هم در اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی قهرمان بصیرت افزایی، روشنگری و دفاع از دین و مکتب اهل بیت (ع) بود و تا پایان عمر پر برکت خود یک انقلابی ولایتمدار ماند، گفت: این عالم ربانی با قدرت اجتهاد و اندیشه صائب خود در مواجهه و مقابله با انحرافات فکری و تفکرات غربی قاطعانه می‌ایستاد و در جهادی عالمانه تفکر ناب اسلامی را روشن و پاکیزه به جامعه ارائه می‌کرد.

آیت الله سعیدی:

آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در پیامی جداگانه با بیان اینکه آیت الله مصباح عمر پر برکت خویش را در مسیر تعالی نظام اسلامی و دفع فتنه‌های فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خرج نمودند، گفت: ایشان پرچمدار بصیرت افزایی و مشهور به عمار انقلاب بودند و عروجشان در سالگرد سرداری که به مالک اشتر انقلاب شهرت داشت، ما را بر آن می‌دارد تا چون سلاح حاج قاسم، پرچم روشنگری علامه نیز بر زمین نماند.

آیت الله اعرافی:

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نیز در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه آثار ماندگار فلسفی و فکری آیت الله مصباح یزدی گنج فاخر و دستمایه وزین برای حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فلسفی داخل و خارج از کشور است، گفت: آن فقید سعید در قلمروی فلسفه‌های مضاف و علوم انسانی و اجتماعی از منظر اسلامی پیشگام و آغازگر و در طراحی نظامات فکری اسلام مبتکر و پیشاهنگ بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در پیامش با بیان اینکه پاسخ عالمانه آیت الله مصباح یزدی به شبهه افکنی ها بدون اعتنا به اهانت‌ها و هجمه‌های جریان نفاق و التقاط ماندگار خواهد بود، گفت: مبارزات و مواضع شجاعانه و صریح آن حکیم پارسا در تبیین معارف اسلام ناب از ابتدای نهضت امام خمینی و پایداری در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی نیز از ویژگی‌های عالم فرزانه بود.

آیت الله اراکی:

آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه هم در پیامی با تاکید بر اینکه آیت الله مصباح یزدی بیش از نیم‌قرن از عمر پربرکت و شریف خود را در راه مبارزه بی‌امان با جریان‌های انحرافی و دفاع از مبانی دین و اسلام ناب محمدی سپری نمود، افزود: ایشان همچون فرمانده‌ای مقتدر و ستبر و شجاع جبههٔ نبرد علیه کفر و انحراف و تحریف و تزویر را رهبری نمود و ایشان مرجعی مطمئن برای جویندگان اندیشه‌های ناب اسلام محمدی بودند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbgwb9.rhbf5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما