سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 93863

سند اشتغال و مهارت قم اجرایی شود

قم نيوز : بهرام سرمست استاندار قم با تاکید بر اتخاذ تدابیر و راهکارهای لازم جهت تامین نیروی کار فنی و تخصصی استان گفت: پیگیری های لازم جهت اجرایی شدن ۲ سند راهبردی و مهم قم از جمله سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین سند توسعه مهارت و فناوری انجام شود.
استاندار: سند اشتغال و مهارت قم اجرایی شود
استاندار: سند اشتغال و مهارت قم اجرایی شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز سه شنبه در سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: در شرایطی که در استان از نظر بیکاری نیروهای تحصیلکرده با مشکل مواجه هستیم از طرفی دیگر برای یک کارگر ساده و فنی نیز واقعا مشکل جدی داریم.

وی با بیان اینکه از بین نیروهای فنی برای کار در واحدهای تولیدی قم متقاضی وجود ندارد افزود: در استان های دیگر و حتی در تهران نیز این مشکل است ولی در قم یک مقداری حادتر است.

استاندار قم گفت: این موضوع از طرفی می تواند مایه خوشحالی باشد چرا که از نظر فضای تولید و کسب و کار و اشتغال آفرینی به سطحی رسیدیم که جلوتر از تقاضای کار حرکت می کنیم اما از طرف دیگر در جامعه شاهد نیروی تحصیلکرده بیکار نیز هستیم.

وی افزود: سیاست گذاری ها و فرهنگ سازی های اشتغال باید به گونه ای باشد که در دانشگاه ها برای بازار کار تربیت نیرو صورت بگیرد و در واحدهای تولیدی نیز فرهنگ اشتغال اصلاح و مشوق ها اعلام شود تا از نیروی موجود بیکار به نحو بهتری در فضای تولید استفاده کنیم.

آمار بیمه شدگان اجباری قم سه هزار تَن افزایش پیدا کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به افزایش سه هزار نفری تعداد بیمه شدگان اجباری در این استان گفت: در حالی که در آذرماه ۹۸ مجموع بیمه شدگان اجباری قم ۱۳۱ هزار تَن بوده این تعداد در آذرماه سال جاری به ۱۳۴ هزار تَن رسیده است.

مهرداد غضنفری افرود: این افزایش صورت گرفته به معنای فعال شدن کسب و کارها و مشغول شدن نیروی کار است و این یکی از شاخص های ارزیابی بیکاری و اشتغال استان ها به شمار می آید.

معاون استاندار قم تصریح کرد: در آذرماه سال گذشته تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تَن بوده در حالی که در آذرماه امسال به ۲ هزار و ۱۰۰ تَن کاهش پیدا کرده است.

وی افرود: هم اکنون سیستم تولید و پذیرش نیروی کار استان از تقاضای متخصصانی که باید کار کنند جلوتر است.

معاون استاندار قم با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه به عنوان یکی از بسته های پیشنهادی به منظور توسعه اشتغال در استان گفت: مقرر شده حجم بالایی از این نیروها را از طریق اداره کل فنی و حرفه ای استان مهارت آموزی کنیم و دستگاه اجرایی که اعلام نیاز کرده نیز مکلف شده زمینه اشتغال را در واحدهای تولیدی استان فعال کند.

 وی خاطرنشان کرد: ما تصمیم داریم تا در ماه های پایانی سال این فرصت ها را دنبال کنیم.

عضنفری در ادامه افزود: تقاضای نیروی کار به اشتغال در واحدهای تولیدی استان در یک قسمتی بسیار کم و در یک بخشی نیز زیاد است و واحدها متقاضی کارگر فنی هستند و رفع این معضل نیازمند یک کار جمعی و کمک واحدهای تولیدی، فنی و حرفه ای و همچنین دفتر اشتغال و سرمایه گذاری استانداری است.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است و حدود ۵۴ هزار تَن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcipva3.t1apq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما