سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : 93871

رهگیری کرونا در اطرافیان افراد با تست مثبت شدت می گیرد

قم نيوز : معاون مرکز بهداشت قم از تشدید شدن رهگیری اطرافیان افراد مبتلا به کرونا برای حرکت استان به سمت وضعیت سفید خبر داد.
رهگیری کرونا در اطرافیان افراد با تست مثبت شدت می گیرد
رهگیری کرونا در اطرافیان افراد با تست مثبت شدت می گیرد
به گزارش قم نیوز محمدجواد باقریان امروز با بیان این که روند ابتلا، بستری و فوتی های کرونایی در قم کاملا نزولی است اظهار کرد: این آمار در استان از میانگین کشوری هم کمتر است و در حال حاضر در موضوع کووید19 به وضعیت خرداد ماه سال جاری نزدیک شده ایم.

وی افزود: استان قم جزو استان های انتهایی جدول در زمینه کرونا در کشور است و رتبه بیست و هفتم را در بین 31 استان کشور نشان می دهد.

معاون مرکز بهداشت قم در ادامه تصریح کرد: البته با وجود همه این آمارهای امیدوارکننده، باید اذعان داشت که همچنان وضعیت شکننده ای در استان داریم و حتی اندک نمونه های مثبت هم می توانند کانون هایی برای شیوع دوباره بیماری و وارد شدن به پیک جدید باشند.

باقریان درباره روند طرح محله محور شهید سلیمانی نیز گفت: این طرح که از اول آذر ماه آغاز شده است برای پیشگیری از بیماری و رهگیری جدی تر ویروس دنبال می شود، به این معنا که افراد خانواده، اطرافیان، دوستان و همکارانِ افرادِ با نمونه مثبت، رهگیری و قرنطینه می شوند تا سرایت بیماری به حداقل ممکن برسد.

وی اضافه کرد: همچنین اگر امکان قرنطینه این افراد در خانه و منزل خودشان وجود نداشته باشد، مرکزی برای این امر در نظر گرفته شده تا این افراد بتوانند در آن مرکز و با امکانات مناسب قرنطینه شوند.

معاون مرکز بهداشت قم همچنین خاطرنشان کرد: به هر حال کاهش ابتلا و بستری در استان سبب شده تا بتوانیم رهگیری موارد مثبت را شدت بخشیم و ان شاء الله گام به گام به سمت وضعیت سفید کرونایی در استان حرکت کنیم.

باقریان اذعان کرد: البته در مسیر این اقدامات، گاهی برخی مقاومت ها از سوی اطرافیان افراد با نمونه مثبت دیده می شود و به طور مثال برخی از آنان حاضر به تست دادن نمی شوند که در این موارد نیاز به همکاری بیشتر قوه قضائیه و نیروی انتظامی با مرکز بهداشت وجود دارد.

وی درباره رعایت پیمان نامه های بهداشتی در مشاغل مختلف استان نیز بیان کرد: نانوایی ها، صنایع و اصناف، دفاتر پلیس+10، پایانه های مسافربری درون شهری، دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواج، مراکز نگهداری سالمندان، هتل ها و مسافرخانه ها، مجتمع های خرید و پاساژها، تالارهای پذیرایی، رستوران ها، آرایشگاه ها و کافی نت ها از جمله مواردی هستند که نمرات ارزیابی آنان در این موضوع کمتر از 75 درصد بوده است که ضرورت توجه بیشتر در بین این مشاغل را می طلبد.

معاون مرکز بهداشت قم درباره آمار استفاده از ماسک در بین مردم استان نیز اظهار کرد: استفاده از ماسک در هفته اخیر با دو درصد افزایش به 76 درصد رسیده و به آن معناست که متأسفانه همچنان و حداقل 24 درصد مردم قم ماسک نمی زنند.

باقریان افزود: البته خوشبختانه استفاده مردم استان از ماسک در وسابل نقلیه عمومی رشد خوبی را نشان می دهد، اما با این حال باید توجه داشت که همچنان برخی از مردم به استفاده از ماسک در اماکن عمومی التزام ندارند و این امر در کنار عدم رعایت فاصله گذاری ها می تواند سبب بروز بحران هایی در روزهای آینده شود.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از حضور نیروهای فعال بسیج و هلال احمر استان در امر نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: حدود 150 نیروی فعال هلال احمر و 232 نیروی فعال بسیجی در بیش از 20 هزار بازرسی و بازدید از اصناف مختلف، یاور و همراه نیروهای فعال مرکز بهداشت قم در امر نظارت بوده اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchz6nw.23nxqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما