قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: ایجاد ذخیره مناسب آب در مراکز درمانی، کلینیک‌های بهداشتی و نانوایی‌های ضروری است و نداشتن چنین ذخایری می‌تواند در مواقع بحرانی مشکل ساز شود.
مجهز نبودن مراکز درمانی قم به ذخایر آب مشکل ساز است
مجهز نبودن مراکز درمانی قم به ذخایر آب مشکل ساز است
به گزارش قم نیوز علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی پاسخ به بحران استان قم با بیان گزارشی از نحوه اجرای عملیات تعمیر رینگ غربی خط لوله اصلی آب قم، گفت: در این عملیات که چند روز به طول انجامید و ۵۰ درصد قم را تحت تاثیر قرار داد، مشکلات زیرساختی در این زمینه روشن شد.

جان صادق پور عنوان کرد: از جمله مشکلاتی که در زمان اجرای این عملیات اصلاح خط اصلی آب مشخص شد، مجهز نبودن مراکز درمانی و کلینیک‌ها و برخی مراکز مهم خدماتی به منابع آبی است که ضروری است تا نسبت به رفع این کمبود برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

مدیرعامل آبفای قم بیان کرد: فرسودگی و نشتی شیر تخلیه ۱۴۰۰ در رینگ اصلی غربی قم دلیل اصلی بروز حادثه و ضرورت تعمیر این خط بود که به دلیل اینکه این عملیات، ۵۰ درصد جمعیت استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد از خطرپذیری بالایی برخوردار بود.

او گفت: اصلاح این خط به دلیل اهمیت بسیار بالای آن، مانور واقعی و عملیاتی بود که با هماهنگی تمام دستگاه‌های استان اجرا و به افتخار و تجربه ارزشمندی برای قم تبدیل شد.

جان صادق پور گفت:در این مانور هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه‌های مختلف استان انجام و با وحدت مدیریت تمام ظرفیت‌های موثر برای اصلاح خط اصلی آب شرب در کمترین زمان ممکن پای کار آمد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان قم با بیان اینکه این عملیات با استفاده از سامانه‌ها و ظرفیت‌های نیروی انسانی کارشناس و خبره انجام شد عنوان کرد: این عملیات در پنج مرحله از ۲۶ تا ۳۰ مهرماه اجرایی شد که در آن ۳ هزار و ۸۴۵ نفر ساعت در قالب ۶ تیم عملیاتی مشارکت داشت.

او ادامه داد: به منظور تامین آب مورد نیاز مردم در زمان اجرای عملیات این خط اصلی آب، استفاده از مخازن ذخیره، چاه‌های رزرو، تغییر خطوط آب و همچنین استقرار تانکر‌های آب رسان ثابت و سیار در مناطق درگیر قطع آب استفاده شد.

صادق پور با بیان اینکه به دلیل اهمیت و ضرورت تعمیر این خط لوله آب در کمترین زمان ممکن، جلسه‌های متعددی در سطح استان پیش از عملیاتی شدن آن انجام شد،تصریح کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ارسال ۷۰ هزار پیامک و همچنین فعال کردن سامانه‌های الکترونیکی برای بهبود پاسخگویی به مردم از جمله اقدام‌های انجام شده برای اطلاع رسانی به مردم در زمان اجرای این طرح بود.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgy79y.ak9w74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما