چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 93891

استاندار قم: نظارت های کرونایی بر ادارات تشدید شود

قم نيوز : استاندار قم معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری را بر اساس کاهش آمار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات قم، موظف به تشدید نظارت ها در این حوزه و ارائه یک گزارش دقیق کرد.
نظارت های کرونایی بر ادارات تشدید شود
نظارت های کرونایی بر ادارات تشدید شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با گرامیداشت نوزدهم دی ماه، سالروز قیام خونین مردم قم به انتقاد مرکز بهداشت از بازگشایی برخی اماکن حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و بیان کرد: بنده درباره اماکن متبرّکه استان بویژه حرم مطهر تأکید داشتم تا با توجه به آغاز فصل زمستان و برای پیشگیری از سرماخوردگی زائران، نشستی تخصصی برای چگونگی بازگشایی برخی اماکن برگزار شود تا بتوان بر اساس نگاه کارشناسی، پیشنهاد مشخصی را برای اخذ مجوّز از ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه داد.

وی افزود: به هر حال تردیدی نیست که بازگشایی ها باید هم پلکانی و هم بدون اطلاع رسانی باشد تا هم امکان إعمال نظارت های بهداشتی وجود داشته باشد و هم اینکه انگیزه ای برای حضور زائران از دیگر استان ها ایجاد نشود.

استاندار قم در این زمینه معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری را موظف به ارائه پیشنهاد مشخص در این زمینه کرد تا بتوان ادامه کار را از ستاد ملی مبارزه با کرونا پیگیری کرد.

سرمست با اشاره به انتقاد مرکز بهداشت قم از فعالیت برخی اماکن ورزشی در استان اظهار کرد: این دومین جلسه است که درباره فعالیت برخی اماکن ورزشی در استان تذکر داده می شود، از این رو باید نظارت ها در این موضوع تشدید شده تا ضمن کنترل ورزش های پُربرخورد، همچنان زمینه فعالیت دیگر رشته های ورزشی با رعایت همه شیوه نامه های موجود برقرار باشد.

وی همچنین انتقاد مرکز بهداشت استان از کاهش استفاده از ماسک و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در استان مورد توجه قرار داد و خطاب به معاون توسعه مدیریت و منابع خود تصریح کرد: نظارت ها باید در این زمینه تشدید و گزارش دقیقی از آن به نشست بعدی این ستاد ارائه شود.

استاندار قم در عین حال به اهمیت طرح محله محور شهید سلیمانی اشاره و خاطر نشان کرد: این طرح نیز باید به صورت جدی پیگیری شده و گزارش های آن به شکل مستمر ارائه شود، ضمن آن که با توجه به مناسبت ایام فاطمیه، افزایش توزیع بسته های حمایتی و معیشتی در بین اقشار آسیب پذیر باید در دستور کار باشد.

سرمست در ادامه به موضوع صدور مجوّز برای تردد در بین استان ها پرداخت و گفت: باید تدبیری صورت گیرد تا صف و تجمع برای دریافت این مجوزها شکل نگیرد، ضمن آن که دستگاه های استان مکلّفند بر اساس اعلام نیاز معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی نسبت به همکاری و در اختیار قرار دادن امکانات لازم در این موضوع اقدام عملی کنند.

وی در عین حال اذعان کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا حمایت هایی مانند برخی امهال ها را در نظر گرفته است که این موارد باید با اطلاع رسانی کامل به جامعه هدف همراه باشد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjvoeh.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما