کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیام ۱۹ دی هویت مردم ولایتمدار قم است

خبرگزاری تسنیم , 20 دی 1399 ساعت 10:26

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) گفت: قیام ۱۹ دی بخشی از هویت مردم ولایتمدار قم به شمار می‌رود که پشت سر علما و مراجع عظام تقلید، در حماسه‌ای فرهنگی، انتقام حمله شاه خائن به شخصیت امام بزرگوار ما را گرفتند.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه سلام الله علیها و نماینده ولی فقیه در استان با صدور پیامی سالروز قیام خونین مردم قم در 19 دی 1356 را گرامی داشت که پیام وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انَّما سُمّی قُمْ لِانَّ اهْلَهُ یجْتَمِعُونَ مَعَ قائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیهِ

قیام 19 دی بخشی از هویت مردم ولایتمدار قم به شمار می‌رود که پشت سر علما و مراجع عظام تقلید، در حماسه‌ای فرهنگی، انتقام حمله شاه خائن به شخصیت امام بزرگوار رحمه الله را گرفتند!

آن روز مردم در کنار طلاب و علما، با ایمان و غیرت دینی خود تا پای جان در پشتیبانی از ارکان اعتقاداتشان رو در روی طاغوت ایستادند و راهپیمایی‌های پس‌ازآن تا صبح انقلاب استمرار یافت و همچنان برکات آن در جریان است.

مردم انقلابی شهری که ماوای فاطمیین لقب دارد همواره پشتیبان ولایت فقیه و انقلاب اسلامی بوده و هستند و هرساله در تجدید عهد و پیمان با ولی امر مسلمین به پا می خیزند. هرچند امسال با توجه به شرایط متاثر از شیوع بیماری، مجال تجمع نبود لکن دلهای ایشان بیش از پیش به هم پیوسته و همراه است.

بی تردید این مردم مطابق اشاره روایات، چون پاره های آهن در مسیر پیروی از آن مرد قیام کننده از قم استوار و محکم خواهند ماند و ان شاءالله جوانان نسل جدید و نسلهای آینده با گامهایی استوار تر از گذشتگان خویش در راه تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی حرکت خواهند کرد تا زمینه ساز ظهور و آماده برای قیام همراه با منجی عالم بشریت باشند.

همچنین لازم است با یادآوری خونهای ریخته در حماسه های پیاپی این انقلاب، مردم و مخصوصا مسئولان و مدیران را به مسئولیت پذیری بیش از پیش در راستای منویات امامین انقلاب و اقدام جهادی در جهت رفع مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تذکر داده و از تک تک افرادی که در تعالی جامعه اسلامی ایفای نقش دارند تشکر و قدردانی نمایم.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 93945

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/93945/قیام-۱۹-دی-هویت-مردم-ولایتمدار-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir