قم نيوز : کتاب «ذوالشهادتین امام» به دغدغه‌های علمی علامه مصباح از اوان طلبگی تا همنشینی با امام، فعالیت‌های علمی فرهنگی بعد از انقلاب و مواجهه ایشان با جریان‌های روشنفکری دوران انقلاب می‌پردازد.
کتاب «ذوالشهادتین امام» برش هایی از خاطرات آیت الله مصباح یزدی
کتاب «ذوالشهادتین امام» برش هایی از خاطرات آیت الله مصباح یزدی
به گزارش قم نیوز کتاب ذوالشهادتین امام به قلم محمد حسین روزی طلب در ۹ فصل به باز خوانی وقایعی از زندگی پربار علامه مصباح یزدی (ره) از سال‌های کودکی تا سال ۱۳۶۸ می‌پردازد.
بخش عمده کتاب به دغدغه‌های علمی آیت الله از اوان طلبگی تا مجالست با امام و مواجهه با جریان‌های غالب روشنفکری آن زمان و عمده فعالیت‌های علمی _ فرهنگی بعد انقلاب ایشان مانند مواجهه ایشان با طرفداران علی شریعتی و نقد آرای عبدالکریم سروش اشاره می‌کند.

از نقاط قابل این کتاب معرفی زوایای کم‌تر شناخته شده‌ای از وجوه شخصیتی و تراز علمی حضرت علامه مصباح، مانند تبادل علمی و اعزام طلبه به دانشگاه مک گیل کانادا، ایراد سخنرانی فلسفی در دانشگاه هامبورگ و دیگر مراکز علمی مطرح جهان در کشورهایی چون آلمان، اتریش، سوئیس، کانادا و ممالک شرق آسیا و… و آشنایی با متفکران مکاتب مختلف علمی در آن شهرها اشاره نمود.

کتاب با بیان چکیده‌ای از جزئیات ولادت ایشان آغاز می‌شود و ضمن اشاره به دوران تحصیل ایشان و نقش آفرینی‌هایشان در پیروزی نهضت به بررسی همکاری ایشان با شخصیت‌هایی همچون شهید بهشتی و دیگران در روند انقلاب فرهنگی می‌پردازد.

دقت نگارنده در برشماری خاطرات این امکان را فراهم آورده که سیر منطقی کتاب حفظ شود و ما با متنی یکپارچه رو به رو باشیم. همین عامل کتاب را بیش از پیش برای مخاطبان خواندنی می‌سازد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcez78o.jh8ezi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما