کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فاز نخست مترو قم با ۲ ایستگاه راه اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس , 23 دی 1399 ساعت 15:57

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: با راه اندازی فاز اول خط یک مترو، دو ایستگاه مسافرگیر خواهیم داشت و چهار ایستگاه عبوری نیز به ‌تدریج کامل می‌شوند.


به گزارش قم نیوز منصور درویشی مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به شروع فرآیند تأمین برخی از تجهیزات مورد نیاز خط یک، اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز خط یک مترو، شامل ناوگان، بسته تأمین توان، سیگنالینگ، مخابرات، تهویه و اطفای حریق، کنترل، آسانسور و پله برقی و نیز تجهیزات و ماشین آلات دپو است.

وی با بیان اینکه به‌ منظور مدیریت هزینه و زمان، تأمین تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی، در اولویت قرار گرفت، افزود: تهویه، از جمله تجهیزاتی است که به بحث ایمنی مرتبط بوده، بنابراین نسبت به تأمین آن اقدام لازم صورت گرفته و طبق برنامه زمان بندی قرارداد پیش رفته است.

درویشی افزود: در راه‌اندازی فاز اول خط یک، دو ایستگاه به عنوان ایستگاه مسافرگیر به طور کامل بر روی همشهریان عزیز باز می‌گردند و چهار ایستگاه دیگر عبوری خواهند بود که به ‌تدریج کامل شده و آماده خدمت رسانی به مردم شریف قم میشوند.

وی ادامه داد: آسانسور و پله برقی از جمله امکاناتی هستند که به منظور رفاه حال مسافرین، برای خدمات رسانی در ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده‌اند و به همین خاطر، در اولویت خرید قرار می‌گیرند، در آغاز، این تجهیزات برای دو ایستگاه ابتدایی و انتهایی، راه اندازی و سپس برای چهار ایستگاه عبوری دیگر، آسانسور و پله برقی مورد نیاز تأمین می شود که در حال تکمیل قرارداد با تأمین کننده هستیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 94032

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94032/فاز-نخست-مترو-قم-۲-ایستگاه-راه-اندازی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir