کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشرفت 35 درصدی تونل جمهوری قم

خبرگزاری تسنیم , 24 دی 1399 ساعت 20:12

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بابیان اینکه تونل جمهوری بااعتباری بالغ‌بر ۸۸ میلیارد تومان در دست اقدام است، گفت: میزان پیشرفت این طرح حدود ۳۵ درصد بوده و پیش‌بینی بهره‌برداری آن نیز تا یک سال و نیم آینده است.


به گزارش قم نیوز ابوالفضل امامی امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح‌های عمرانی سازمان عمران شهری اظهار داشت: کرونا ونوسانات قیمتی در هیچ‌کدام از پروژه‌های شهری باعث رکود نشده است.

امامی گفت: از 10 پروژه‌ای که شهرداری قم اجرای آن را به سازمان توسعه و عمران واگذار کرده، چهار پروژه افتتاح‌شده و دو پروژه دیگر در جعفریه و دیگری که رمپ پل 9 دی است تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

امامی بیان کرد: همچنین مابقی پروژه‌ها بخشی تا پایان سال 1400 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه سه سطحی ولیعصر اشاره کرد و افزود: این پروژه که از پروژه‌های فنی و خاص در سطح استان به شمار می‌رود و توسط مهندسان بومی قم بااعتباری بالغ‌بر  50 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که اگر به بخش خصوصی واگذار می‌شد باید بیش از این‌ها هزینه صرف آن می‌شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم به اعتبارات عمرانی این سازمان اشاره کرد و افزود: افزایش بودجه برای سال آینده این سازمان در دست اقدام است و امسال نیز درخواست متمم و افزایش بودجه به 170 میلیارد تومان را در برنامه داریم.

امامی بابیان اینکه یکی از مأموریت‌های سازمان توسعه و عمران شهرداری تولید و توزیع آسفالت در سطح شهر و شهرداری است گفت: با کارخانه به‌روزی که در مجتمع امیرکبیر شهرداری راه‌اندازی شده و فاز دوم آن نیز توسط شرکت‌های بومی آورهال شده بدون ایجاد هرگونه آلودگی تولید آسفالت در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری بیان کرد: اجرای دو پروژه عمرانی جدید که شامل خاک‌برداری تقاطع مدافعان سلامت و اجرای بلوار در  ادامه تونل جمهوری از بلوار معلم تا خیابان دور شهر در دست انجام است.

تونل جمهوری به مسافت یک هزار و 200 متر در سه فاز در حال اجرا است

وی با تشریح پروژه عمرانی تونل جمهوری بیان کرد: این تونل به مسافت یک هزار و 200 متر از میدان امام حسین(ع) تا تقاطع یادگار امام (ره) در سه فاز در حال اجرا است که امیدواریم با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف خدمات رسان قم رفع معارض و جابجایی تأسیسات انجام و در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بابیان اینکه تونل جمهوری بااعتباری بالغ‌بر 88 میلیارد تومان در دست اقدام است، گفت: میزان پیشرفت این طرح حدود 35 درصد بوده و پیش‌بینی بهره‌برداری آن نیز تا یک سال و نیم آینده است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: این کارخانه جز 10 کارخانه آسفالت کشور است و به‌طور هوشمند و رایانه‌ای هدایت می‌شود و  از ابتدای سال 99 تاکنون نیز 210 هزارتن آسفالت در آن تولیدشده است.

وی بیان کرد: علاوه بر تأمین آسفالت موردنیاز معابر شهری قم، با شهرداری قنوات و کهک نیز تفاهم‌نامه همکاری امضاءشده تا آسفالت موردنیاز آنان تأمین شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 94048

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94048/پیشرفت-35-درصدی-تونل-جمهوری-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir