قم نيوز : مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: با توجه به مجازی شدن دروس مدارس با بحران کرونا ۳۰ درصد دانش آموزان قمی با افت تحصیل روبرو شدند.
مجازی شدن دروس مدارس با افت ۳۰ درصدی تحصیلی دانش آموزان قمی روبه‌رو شده است
مجازی شدن دروس مدارس با افت ۳۰ درصدی تحصیلی دانش آموزان قمی روبه‌رو شده است
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش آموزان قمی با بحران کرونا اظهار داشت: با شیوع بحران کرونا استان قم جزو استان‌هایی بود که از 3 هفته قبل از استان‌های کشور آموزش مجازی و غیرحضوری خود را شروع کرد دستورالعمل‌های رسیده مبنی بر این است که مدارس از بهمن‌ماه آموزش‌های حضوری را شروع کنند.

وی افزود: با توجه به مجازی شدن تدریس مدارس طبق آخرین آمارهای گرفته‌شده مدارس با افت 50 درصدی تحصیلی دانش آموزان روبرو شده‌اند در استان که شروع آموزش مجازی قبل از دیگراستانها بود 30 درصد دانش آموزان با آموزش مجازی با افت تحصیلی روبرو شده‌اند درحالی‌که استان در سالهای گذشته رتبه‌های پنجم کنکور سراسری را به خود اختصاص داده است.

به گفته این مسئول؛ درحالی‌که در استان‌های زنجان؛ خراسان شمالی و جنوبی اردبیل به‌رغم شرایط و وضعیت قرمز فعالیت مدارس و تحصیل حضوری برگزارشده است ما از ستاد مقابله با کرونای استان درخواست داریم دنبال راهکار تخصصی برای این امر باشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازنگری در امر مدارس بیان کرد: آموزش‌های مجازی برای خانواده‌های دانش آموزان تأثیر منفی داشته و برای آن‌ها چالش‌ها و مشکلاتی را فراهم کرده است خانواده‌هایی هستند که چند دانش‌آموز محصل دارند و مجازی بودن تدریس مشکلاتی را برای والدین به همراه داشته و افت تحصیلی برای دانش آموزان ره‌آورد آن بوده است.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: در بخش خلجستان و کهک هم‌چنین جعفرآباد ما مشکلی نداریم درزمینهٔ نرم‌افزار شاد هم استان قم در شاخص‌هایی رتبه‌های برتر در کشور به دست آورده است حجم درسی سنگین شده بحران و چالش دانش آموزان و والدین را در نظر گرفته وتنها مراجعه حضوری برای رفع تکلیف باشد و مشخص شود کجای شهر فعالیت مدارس تعطیل شود.

به گفته وی؛ در زمینهٔ تحصیل نباید حساسیت داشته باشیم در ابتدای امر باید دانش آموزان دوره متوسط اول و دوم آموزش حضوری خود را شروع کنند چراکه آن‌ها بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را می‌دانند.

گفتنی است؛ طبق گفته مرکز بهداشت بازگشایی مدارس در شرایطی که نگرانی‌ها از وجود ویروس جهش دار انگلیسی بیشتر است جای نگرانی دارد و مخالف هیجان بازگشایی‌ها است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1xd1.w6djjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما