کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نرخ بیکاری استان قم به روند عادی قبل از کرونا بازگشت

خبرگزاری تسنیم , 24 دی 1399 ساعت 21:16

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: نرخ بیکاری استان که با بحران کرونا کاهش‌یافته بود در پاییز به روند عادی قبل از بحران بازگشت.


به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: با شیوه بحران کرونا در اسفندماه سال 98 تغییرات محسوسی درروند نرخ بیکاری ایجاد شد و نرخ بیکاری که روندی ثابت داشت افزایش چشمگیری یافت و از 10 درصد به 11 رسید.

وی بیان کرد: در شرایط کرونا نرخ بیکاری استان 5/3 درصد کاهش داشت و حتی از نرخ استاندارد کشوری هم پایین‌تر رفت اما در پاییز این نرخ به روند عادی قبل از شرایط بحران کرونا بازگشت.

کاویانی افزود: از سال 98 با افزایش نرخ بیکاری در اسفندماه و فروردین‌ماه روند بیمه اجباری هم افزایش یافت اما به تسهیلات پرداخت‌شده درزمینهٔ کرونا این نرخ بهبود یافت.

پرداخت تسهیلات به 86 درصد از خانوارهای یارانه بگیر قمی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در کل 844 پرونده با 107 میلیارد و149 میلیون تومان برای تسهیلات کرونایی در نظر گرفته‌شده که 97 میلیارد تومان آن در بانک‌های عامل استان تائید و 73 میلیارد و900 میلیون تومان در کل برای متقاضیان این تسهیلات پرداخت‌شده است در این زمینه عملکرد قم در جذب این تسهیلات 72 درصد است.

کاویانی افزود: 365 هزار و 869 خانوار یارانه بگیر یعنی 86 درصد یارانه بگیران قمی تسهیلات معیشتی دریافت کردند 853 هزار نفر هم یارانه بگیر یارانه معیشتی دریافت کردند در مرحله نخست 302 هزار و467 نفر   تسهیلات وام یک‌میلیونی را دریافت کردند.

به گفته وی؛ در مرحله دوم 95 هزار و294 نفر تسهیلات وام یک‌میلیونی مرحله دوم را دریافت کردند درصد خانوارمعیشت کرونا گرفته استان به‌کل خانوار یارانه بگیر 120 هزار نفر که 41 درصد است و درصد نفرات معیشت بگیرکرونا گرفته استان به‌کل خانوار یارانه بگیر 37 درصد است.

وی بیان کرد: برای کارگران و کارفرمایانی که در سامانه مشوق ثبت‌نام کرده و شرایط لازم را داشته باشند هم تسهیلاتی داده می‌شود .

شهرک‌های صنعتی استان با کمبود شدید کارگر ساده روبرو هستند

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی استان قم با کمبود شدید کارگر ساده روبرو هستند این بیانگر این است که نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان بیشتر است سال آینده این چالش بیشتر نمایان خواهد شد باید به سمت تربیت نیروی انسانی فنی و تکنسین پیش رویم .

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 94050

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94050/نرخ-بیکاری-استان-قم-روند-عادی-قبل-کرونا-بازگشت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir