چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب : 94051

نمونه‌های مثبت تست‌های کرونا در قم کاهش یافت

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: وضعیت ابتلای به بیماری در استان در شرایط مطلوب قرارگرفته اما کشف ویروس جهش دار انگلیسی در برخی استان‌ها ما را نگران کرده است.
نمونه‌های مثبت تست‌های کرونا در قم کاهش یافت/ نگرانی از ویروس جهش یافته انگلیسی
نمونه‌های مثبت تست‌های کرونا در قم کاهش یافت/ نگرانی از ویروس جهش یافته انگلیسی
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت قم در رتبه سی کشور درزمینهٔ ابتلا به کرونا قرار دارد و درزمینهٔ مرگ‌ومیر هم در رتبه بیست‌وهفت کشور هستیم اما بحث اصلی و نگرانی ما ویروس انگلیسی است .

وی افزود: با شروع عادی انگاری با بهبود شرایط استان و پیک زمستانه نگرانی ما را بیشتر کرده است باید طرح شهید قاسم سلیمانی در همه محلات قم با شدت بیشتری برای شناسایی بیماران اجرا کنیم، تردد شبانه‌روزی هم از ساعت 21 تا 4 صبح هم چنان غیرممکن است و این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

کاهش 7 درصدی نمونه‌های مثبت در قم

در ادامه این جلسه رئیس مرکز بهداشت ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان درزمینهٔ ابتلا به بیماری بیان کرد:آمار پذیرش بیماران اورژانسی ما کاهش‌یافته است و میانگین بستری‌ها هم 13 نفر و مرگ‌ومیر استان طی دو هفته بین صفرتا 2 نفر ثابت مانده و نمونه‌های مثبت گرفته‌شده هم 7 درصد کاهش‌یافته است.

سیامک محبی عنوان کرد: تست‌های سریع با اجرای طرح شهید سلیمانی در حال انجام است اما مراجعات به مراکز سرپایی و منتخب در حال افزایش است که این امر نگران‌کننده خواهد بود منطقه پردیسان هم چنان جزو منطقه آلوده استان به شمار می‌رود و باید گندزدایی آن بیشتر شود.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی مختلف ارائه داد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران نگران‌کننده است و این شیوه‌نامه‌ها نسبت به هفته‌های گذشته تا 50 درصد کاهش‌یافته است.

محبی افزود: این امر با افزایش مسافرت‌ها بیشتر نگران‌کننده می‌شود و پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در این اماکن هم کم‌تر خواهد شد .

به گفته وی؛ در ادارات و دفاتر پیشخوان وضعیت مطلوبی داریم هم‌چنین در بین صنایع و اصناف 75 درصد ؛ جایگاه‌های سوخت 92 درصد و جایگاه‌های سی ان جی هم 88 درصد وآرامستانها هم 72 درصد ولی در مواردی با افزایش برگزاری مراسم روبرو هستیم .

وضعیت هشداردهنده حمل‌ونقل برون‌شهری

رئیس مرکز بهداشت استان بیان کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌ونقل برون‌شهری هشدار دهند است و حتی ما هشداری را از وزارت کشور دریافت کردیم حمل‌ونقل برون‌شهری در وضعیت نامطلوبی قرار دارد که باید بررسی شود.

محبی بیان می‌کند: اما این هفته اماکن ورزشی نسبت به هفته‌های گذشته در وضعیت مطلوب‌تری قرارگرفته و رعایت این پروتکل‌ها 82 درصد افزایش‌یافته است.

بازگشت عادی انگاری‌ها

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم مردم با توجه به شرایط و تغییر رنگ استان در زدن ماسک آن‌ها هم کاهش‌یافته است و شرایط عادی انگاری هم دوباره در حال بازگشت است با افزایش این روند نگرانی ما از بازگشت به وضعیت قبل بیشتر کرده است ماسک زدن در اماکن عمومی کاهش‌یافته است.

محبی افزود: با ورود ویروس جهش‌یافته که 50 برابر این ویروس قابلیت انتقال دارد باید بیشتر نگران افراد پرخطر مانند سالمندان و کودکان بود ما با هرگونه بازگشایی بی‌ضابطه در امر مدارس مخالف هستیم شرایط امروز حاصل مدیریت سخت 3 ماه گذشته کاردرمانی و ستاد مقابله با کرونا است و اگر دوباره پیک جدیدی داشته باشیم اعمال محدودیت‌ها شدیدتر خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizua3.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما