چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 94055

فعالیت 299 نفر در قالب کمیته رهگیری طرح شهید سلیمانی

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت قم با بیان گزارشی از طرح محله محور شهید سلیمانی گفت: یکی از کمیته های فعال در این طرح، کمیته رهگیری با فعالیت 299 نفر در قالب 31 تیم است که تاکنون موفق به رهگیری 7 هزار و 407 نفر در سطح استان شده اند.
فعالیت 299 نفر در قالب کمیته رهگیری طرح شهید سلیمانی
فعالیت 299 نفر در قالب کمیته رهگیری طرح شهید سلیمانی
به گزارش قم نیوز سیامک محبی در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان گزارشی از طرح محله محور شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: یکی از کمیته های فعال در این طرح، کمیته رهگیری با فعالیت 299 نفر در قالب 31 تیم است که تاکنون موفق به رهگیری 7 هزار و 407 نفر در سطح استان شده اند.

وی افزود: این تیم ها همچنین اقدام به اخذ تست سریع کرونا از 873 نفر کرده اند که 110 مورد از این تست ها مثبت بوده است.

رئیس مرکز بهداشت قم ادامه داد: همچنین از بیش از 7 هزار فرد رهگیری شده، 2 هزار و 11 نفر به مراکز منتخب کووید19 معرفی و ارجاع شده اند.

محبی با اشاره به این که کمیته مراقبت در منزل نیز در طرح شهید سلیمانی به ایفای نقش می پردازد یادآور شد: 48 نفر پرستار و پزشک در این کمیته و در قالب 24 تیم فعال هستند و تاکنون موفق به مراقبت از 125 نفر و ارجاع 32 نفر به بیمارستان شده اند.

وی سپس به فعالیت کمیته نظارتی این طرح اشاره کرد و گفت: در این کمیته 787 نفر در قالب 181 تیم فعال هستند که این تیم ها موفق به بیش از 25 هزار بازدید شده اند که این بازدیدها به بیش از 3 هزار اخطار و پلمپ انجامیده است.  

رئیس مرکز بهداشت قم در ادامه به چالش های امروز مدیریت کرونا در استان پرداخت و بیان داشت: روزبازارها یکی از این چالش هاست، بویژه آن که بسیاری از صاحبان غُرف در این روزبازارها ماسک نمی زنند و بسیاری از شیوه نامه های بهداشتی نیز در آن جا رعایت نمی شود.

وی افزود: عرضه کفش و پوشاک دست دوم و همچنین عرضه انواع محصولات بدون مشخصات و بدون مجوز در کنار عرضه فله محصولات غذایی، بخش دیگری از چالش های امروز موجود در روزبازارهای استان است که نه تنها با شیوه نامه های بهداشتی مغایرت دارد، بلکه در شأن مردم استان هم نیست.

محبی همچنین به وضعیت نامطلوب برخی مجتمع های تجاری در استان اشاره کرد و گفت: واقعا نمی دانیم که با برخی سهل پنداری ها و عادی انگاری های کرونا در شهر و استان قم، رنگ بندی بعدی کرونا پس از آبی چه وضعیتی خواهد داشت، البته امیدواریم که وضعیت به سمت سفید حرکت کند، اما برخی چالش ها علیرغم تذکرهای فراوان، ما را نگران کرده است.

رئیس مرکز بهداشت استان فعالیت برخی موکب ها و ایستگاه های صلواتی را چالش دیگر مدیریت کرونا در قم دانست و گفت: متأسفانه صاحبان برخی از این موکب ها و ایستگاه ها، اصلا اعتقادی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی ندارند.

وی راه آهن، حمل و نقل جاده ای، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و سرویس ادارات را به عنوان دیگر چالش های فعلی مدیریت کرونا در قم خواند و گفت: همه بدانند که قدرت سرایت ویروس جهش یافته انگلیسی، 50 برابر ویروس فعلی است و می تواند افراد با سن کم و حتی کودکان را نیز درگیر کند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم به زمزمه بازگشایی مدارس در بهمن ماه هم اشاره کرد و گفت: این بازگشایی ها می تواند مخاطراتی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpxqo.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما