قم نيوز : معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم از پیگیری سیاست بازگشایی پلکانی اماکن متبرّکه استان خبر داد و اظهار کرد: این بازگشایی ها باید به تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا برسد.
اماکن متبرّکه با تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی می شوند
اماکن متبرّکه با تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی می شوند
به گزارش قم نیوز یونس عالی پور که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با بیان این که مراسم های عزاداری ایام فاطمیه باید با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود تصریح کرد: در ایام فاطمیه، توزیع تغذیه توسط ایستگاه های صلواتی ممنوع است و فعالیت این ایستگاه ها صرفا در حوزه امور فرهنگی و پخش صوت تعریف شده است.

وی افزود: در عین حال مراسم های عزاداری در بخش های مختلف نیز باید با یک چهارم ظرفیت برگزار شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم همچنین گفت: راه اندازی دسته عزاداری در این ایام ممنوع است و با متخلّفان برخورد خواهد شد.

عالی پور با اشاره به نشست های برگزار شده با دست اندرکاران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) درباره برخی بازگشایی ها تصریح کرد: در این نشست ها، آئین نامه هایی تدوین شده است تا سیاست بازگشایی پلّکانی در کنار ضرورت کسب تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا برای این بازگشایی ها لحاظ شود.

وی سپس پیشنهاد بازگشایی محوطه حیاط بقاع متبرکه استان را مطرح کرد و گفت: به نظر می رسد برخی مسافرت ها به قم و دیگر شهرهای مذهبی و زیارتی آغاز شده و از این رو ضرورت برنامه ریزی های روزآمد درباره تداوم این مسافرت ها خود را نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اضافه کرد: در عین حال باید تدابیر لازم برای ایام نوروز و مسافرت های نوروزی انجام و پیش بینی های لازم در این موضوع صورت پذیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9z0n.yt0ok6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما