پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 94061

۱۳۶ تبعه غیرایرانی در قم آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند

قم نيوز : مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: در ۹ ماه گذشته، ۱۳۶ نفر از اتباع غیرایرانی ساکن دراین استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.
۱۳۶ تبعه غیرایرانی در قم آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند
۱۳۶ تبعه غیرایرانی در قم آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند
به گزارش قم نیوز محمود تقی پور در این زمینه افزود: این آموزش‌ها در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان مبنی بر توجه به آموزش اتباع مقیم در ایران و همچنین تفاهم‌نامه سه جانبه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد صورت گرفته است.

وی، ارایه آموزش‌های نهادمحور از طریق این سازمان را عاملی در خوداتکایی، ریشه‌کنی فقر، ایجاد اشتغال پایدار، رشد اقتصادی و زندگی بهتر برای اتباع غیرایرانی عنوان و اضافه کرد: افزایش ظرفیت اقتصادی خانواده‌ها می‌تواند امکان دستیابی به راه‌حل‌های پایدار و خصوصا اشتغال آسان‌تر اتباع خارجی در هنگام بازگشت آن‌ها را افزایش دهد.

وی با بیان این‌که آموزش‌های ارایه شده به این افراد در قالب هشت دوره آموزشی بود، بیان کرد: دوره‌های نصاب و تعمیرکار کولرهای گازی پنجره‌ای و اسپیلت، تعمیرکار برق خودرو درجه ۲، برق‌کار ساختمان، شناسایی اصول راه‌اندازی کسب‌وکارهای متوسط و کوچک(SME) برای برادران و سازنده زیورآلات سنتی، روبان دوزی، طراحی و نقاشی روی پارچه، بافنده پوشاک دومیل و شناسایی اصول راه‌اندازی کسب‌وکارهای متوسط و کوچک(SME) ویژه خواهران برگزار شده است.

تقی پور با بیان این‌که تفاهم‌نامه سه جانبه از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون هرساله منعقد شده است، خاطرنشان کرد:  این تفاهم‌نامه با هدف بهبود سطح خوداتکایی و معیشت پناهندگان در استان‌های قم، اصفهان، فارس، گلستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قزوین، مرکزی، سمنان، ایلام، بوشهر، تهران و یزد اجرا می‌شود.

وی گفت: ساختار فعالیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای پناهندگان به‌گونه‌ای طراحی شده که مرتبط با نیازها و متمرکز بر حوزه‌های ساختمانی، تعمیرات، صنایع دستی، و صنعت باشد و در مناطق شهری برگزار شود.

انتهای پیام / 106

     
https://qomnews.ir/vdcjvyeh.uqexmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما