کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اماکن ورزشی قم فرصت استفاده از تسهیلات کمکی را از دست ندهند

خبرگزاری ايرنا , 25 دی 1399 ساعت 11:57

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به اماکن ورزشی آسیب دیده به دلیل شیوع کرونا گفت: با توجه به محدودیت زمانی فرصت باقیمانده، ضروری است که اماکن ورزشی با ثبت نام در سامانه این فرصت را از دست ندهند.


به گزارش قم نیوز رسول منعم روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز استان قم، گفت: بر اساس این تفاهم نامه، اماکن ورزشی به هشت گروه تقسیم و برای هر گروه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که می تواند گره گشا و جبران بخشی از خسارت های وارد شده به این اماکن باشد.

منعم با بیان اینکه زمان ثبت نام برای دریافت این وام تا پایان ماه جاری است ادامه داد: این تسهیلات فرصت خوبی برای کمک به باشگاه های استان است که از باشگاه ها و اماکن ورزشی استان پیگیری و ثبت نام در سامانه برای استفاده از این فرصت برای جبران بخشی از خسارت های خود را درخواست داریم.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۲ پروند از باشگاه ها و اماکن ورزشی متقاضی دریافت وام بر اساس این تفاهم نامه در سامانه کشوری به ثبت رسیده است که تاکنون ۲۱ میلیارد ریال به اماکن ورزشی متقاضی قم پرداخت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به همراهی خوب هیات ها، ‌باشگاه ها و اماکن ورزشی استان به منظور اجرای دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی و استانی کرونا گفت: از همان روزهای نخست، این اداره کل از جمله اولین دستگاه های استان در اجرای دستورالعمل های بهداشتی و توقف فعالیت اماکن ورزشی بوده است.

وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد قم با شناسایی اولین موارد ابتلای بیماری کرونا در این استان جهادگرانه وارد میدان شدند و در عرصه ضدعفونی کردن اماکن عمومی، تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و همچنین ارائه مشاوره های بهداشتی و روانی اقدام های موثری انجام دادند.

منعم اظهار داشت: در دوره شیوع کرونا، بیش از یک هزار کلیپ و فیلم کوتاه یک دقیقه ای با موضوع ورزش در خانه توسط سمن ها و هیات های ورزشی استان تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

وی بیان کرد: به منظور حمایت از بخش خصوصی، ورزشکاران و مربیان استان، تلاش برای تخصیص تسهیلات از منابع ملی و استان دنبال شد که در این زمینه در گام اول سه میلیارد ریال به منظور پرداخت تسهیلات کمکی تخصیص داده شد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم ادامه داد: با پیگیری های انجام شده ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به مربیان و باشگاه های قم از طریق منابع استانی تخصیص یافت که این تسهیلات به ۶۰ مربی و ۱۴۰ باشگاه ورزشی پرداخت شد.

منعم، اظهار داشت: همچنین با پیگیری های انجام شده، ۴۰ باشگاه متقاضی استان هر یک به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید دریافت کردند.

وی با اشاره به تغییر وضعیت قم از نظر شیوع کرونا از زرد به آبی گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت تمام رشته ها و اماکن ورزشی از جمله رشته های پربرخورد و استخرها که تا پیش از این ممنوع بود، به حالت عادی درآمده و مجاز به فعالیت هستند.

یادآور می‌شود با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع کرونا در قم روز شنبه ۱۵ دی ماه از وضعیت قرمز به نارنجی، در روز شنبه ۶ دی ماه از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی ماه از زرد به آبی تغییر کرده است.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 94063

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94063/اماکن-ورزشی-قم-فرصت-استفاده-تسهیلات-کمکی-دست-ندهند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir