قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت صمت، کارگروه استانی به‌منظور پایش میدانی قیمت لاستیک، قطعات یدکی، روغن‌موتور و سوخت تشکیل می‌شود.
کارگروه استانی قم به‌منظور پایش میدانی قیمت لاستیک، قطعات یدکی و روغن‌موتور تشکیل می‌شود
کارگروه استانی قم به‌منظور پایش میدانی قیمت لاستیک، قطعات یدکی و روغن‌موتور تشکیل می‌شود
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تعادل بخشی و جلوگیری از نوسان بازار اهمیت زیادی در تأمین اقلام اساسی مردم دارد و باید در این عرصه تولید و توزیع مورد پایش و رصد قرار بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: نظارت دقیق بر نحوه توزیع اقلام اساسی مانع از التهاب و تنش و کمبود می‌شود و صمت دراین‌باره اهتمام ویژه‌ای در تنظیم بازار دارد.

امروز مرغ بیش از نیاز بازار در دسترس است

وی تصریح کرد: تجربه خوبی در تنظیم قیمت مرغ داشتیم تا جایی که در عرضه و تقاضا به شرایط خوبی دست‌یافتیم و امروز مرغ بیش از نیاز بازار در دسترس است و علی‌رغم قیمت‌گذاری 20 هزار و 400 این کالا باقیمت 19 هزار تومان عرضه می‌شود.

سیجانی بیان کرد: وقتی عرضه کالا به میزان کافی باشد، قیمت نیز تعادل پیدا می‌کند و تخلفات کمتری در بازار اتفاق می‌افتد ازاین‌رو باید بتوانیم در تأمین اقلام اساسی عرضه را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نوساناتی در بازار تخم‌مرغ دیده می‌شود درحالی‌که به لحاظ تولید کمبودی وجود ندارد و در قم بیش از 200 تن تخم‌مرغ تولید می‌شود.

روزانه 45 تن تخم‌مرغ در قم توزیع می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با توجه به اینکه روزانه 45 تن تخم‌مرغ در قم توزیع می‌شود و مصرف این کالا تا 60 تن احساس می‌شود باید بتوانیم بازار را اشباع کنیم.

وی افزود:  نباید توزیع تخم‌مرغ در سطح استان به میزانی محدود شود که توزیع‌کننده ناچار باشد از خارج از استان، تخم‌مرغ موردنیاز خود را باقیمت بیشتری تأمین کند.

سیجانی بیان کرد: در روزهای اخیر در مواجهه با گران‌فروشی متوجه این موضوع و خرید تخم‌مرغ از سایر استان‌ها بوده‌ایم که نشان‌دهنده عدم دسترسی بازار داخل استان به تخم‌مرغ کافی است.

وی تصریح کرد: ما در ماه‌های نخست شیوع کرونا در قم با مشکلاتی در کمبود ماسک مواجه شدیم و برای تعادل بخشی به بازار به تولیدکنندگان تکلیف شد تولید را افزایش دهند، با چنین سیاستی، تولید با رشد خوبی همراه شد و قیمت ماسک به 1000 تومان رسید و در این ایام نیز تا 600 تومان نیز به فروش می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اظهار داشت: در رابطه با بازار کالاهای اساسی نیز، بازرسی‌ها از طریق فاکتور خرید توزیع‌کنندگان اقدام به رصد می‌کنند تا بتوانیم مانع از گران‌فروشی شویم.

وی بیان کرد: بخش‌نامه دامپزشکی مبنی بر عدم عرضه تخم‌مرغ فله‌ای در بازار باید به‌خوبی بررسی شود تا شاهد مشکلات کمتری باشیم.

سیجانی عنوان کرد: در ثبت ملی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است در استان‌ها کارگروهی به‌منظور رصد و پایش میدانی برای ارزیابی وضعیت حمل‌ونقل و عرضه لاستیک و قطعات یدکی و روغن‌موتور و سوخت با مسئولیت اداره کل راهداری  تشکیل شود.

وی گفت: انتظار می‌رود این نوع پایش میدانی ویژه دیگر کالاهای اساسی دیگری نیز عملیاتی شود، هرچند در قم کمیته لاستیک فعال است و اقدامات خوبی نیز انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: اقداماتی در راستای تعادل بخشی به روغن و شکر در حال انجام است که به‌زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdoz0n.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما