پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : 94078

رتبه اول قم در «شاد»

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با ابراز نگرانی از تداوم آموزش غیرحضوری دانش آموزان استان گفت: البته قم در آموزش غیرحضوری و شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) رتبه نخست را در کشور دارد.
رتبه اول قم در «شاد»
رتبه اول قم در «شاد»
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام امروز و با بیان این که استان قم اولین استانی بود که به سمت آموزش غیرحضوری حرکت کرد اظهار کرد: آموزش غیرحضوری در استان قم و با صلاحدید مدیران استانی، سه هفته زودتر از دیگر استان های کشور آغاز شد.

وی اضافه کرد: گزارش ها نشان می دهد استان هایی مانند اردبیل، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان و زنجان حتی در شرایط قرمز کرونایی، آموزش حضوری خود را تعطیل نکرده اند و البته اجباری هم به حضور فیزیکی دانش آموزان نبوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین آموزش و پرورش را به عنوان یکی از شاخصه های توسعه، مهم دانست و خاطر نشان کرد: تحقیقات میدانی صورت گرفته و همچنین آخرین مطالعات جهانی نشان می دهد آموزش غیرحضوری با وجود بهره مندی از همه زیرساخت های لازم، تنها 50 درصد بازدهی دارد و سبب حدود 50 درصد افت تحصیلی در دانش آموزان خواهد شد.

شیخ الاسلام با انتقاد از تعطیلی همه مدارس استان یادآور شد: ما در مناطقی مانند خلجستان، کهک و جعفرآباد و با توجه به مدارس وسیع خود، مشکلی در بازگشایی مدارس نداریم و نباید همه مدارس استان را به یک چشم ببینیم.

وی افزود: تماس ها و مراجعات مردمی به اداره کل نشان می دهد که برخی والدین و خانواده ها با داشتن چندین دانش آموز، برای آموزش غیرحضوری آنان در مضیقه هستند و خواستار بازگشایی مدارس شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: قم در سال اخیر دانش آموزانی با رتبه های تک رقمی در کنکور و 9 دانش آموز المپیادی داشته است و نگران هستیم که این دستاوردها با تداوم آموزش غیرحضوری با افت مواجه شود.

شیخ الاسلام بر این اساس از مدیریت استان خواست تا با پیگیری راهکارهای تخصصی و اتخاذ بهترین تصمیم ها، مانع از افت تحصیلی دانش آموزان شود.

وی یادآور شد: قطعا اگر نگرانی از بابت رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط دانش آموزان مقطع ابتدایی وجود داشته باشد، این نگرانی برای متوسطه اول و دوم نیست و آن ها می توانند بدون نگرانی و بر اساس شیوه نامه های بهداشتی در مدارس حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: البته بازگشایی احتمالی مدارس بر اساس شیوه نامه ابلاغی و از اول بهمن ماه، قطعا به معنای اجبار دانش آموزان به آمدن به مدرسه نیست.

شیخ الاسلام گفت: در عین حال استان قم در امر آموزش مجازی و غیرحضوری نیز موفقیت چشمگیری داشته و رتبه نخست قم در سامانه «شاد» نشانه ای از این موفقیت است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch6vnw.23nkqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما