پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : 94080

صرفه جویی 90 میلیاردی در پروژه های عمرانی شهرداری قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: تدبیر شهردار قم در سال 1398 برای خرید قیر و میلگرد سبب صرفه جویی 90 میلیاردی در هزینه های سازمان توسعه و عمران در سال جاری شد.
صرفه جویی 90 میلیاردی در پروژه های عمرانی شهرداری قم
صرفه جویی 90 میلیاردی در پروژه های عمرانی شهرداری قم
به گزارش قم نیوز ابوالفضل میریک امامی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به این که سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با 320 نفر پرسنل استخدامی، قراردادی و شرکتی به عنوان دومین سازمان بزرگ شهرداری قم شناخته می شود بیان کرد: این سازمان به عنوان مجری پروژه های کلان شهرداری، از سال 1392 و با اولویت پرداختن به پروژه های شهری، ورود جدی به این مسیر را تجربه کرده است.

وی سازمان توسعه و عمران را بازوی اجرایی شهرداری در کنار بخش خصوصی خواند و افزود: فعالیت درآمدی و هزینه ای این سازمان در سال جاری بالغ بر 150 میلیارد تومان بوده است.

امامی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و نوسانات قیمت ها سبب رکود یا توقف پروژه های این سازمان نشده است ادامه داد: البته دستور شهردار و تدبیر شهرداری قم در سال گذشته و خرید زودهنگام قیر و میلگرد، صرفه جویی 90 میلیارد تومانی را در هزینه های سازمان توسعه و عمران به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: امیدواریم همین تدبیر در سال جاری هم سبب شود تا پروژه های این سازمان در سال آینده با مشکل خاصی رو به رو نباشد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم سپس به برخی پروژه های این سازمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: از 10 پروژه واگذار شده به این سازمان، 4 مورد به اتمام رسیده که دو مورد از این 4 پروژه، محوطه سازی بوستان غدیر و تحویل دادن آن به بهره بردار و همچنین تقاطع سه سطحه ولیعصر (عج) به عنوان یکی از پروژه های فنّی و خاص استان است.

امامی همچنین یادآور شد: دو مورد دیگر از پروژه های در دست اقدام سازمان توسعه و عمران شهرداری قم یعنی رمپ 9 دی که بلوار امام رضا را به پل 9 دی و بلوار جمهوری متصل می کند و همچنین ورودی قم از بخش جعفریه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه اذعان کرد: 4 مورد از دیگر پروژه ها هم طبق برنامه زمان بندی شده به پیش می رود که برخی در اواخر تابستان سال آینده و برخی نیز در پایان سال 1400 افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به بودجه مصوّب این سازمان گفت: بودجه مصوب امسال سازمان توسعه و عمران شهرداری قم 150 میلیارد تومان است که درخواست متمم 20 میلیارد تومانی برای این بودجه نیز به شورای شهر قم ارسال شده است.

وی افزود: سازمان توسعه و عمران شهرداری قم می کوشد تا در کنار مأموریت های محوّله مانند تولید و توزیع آسفالت در شهر و استان، به افزایش تولید، بومی سازی پروژه ها و همچنین رعایت اصول زیست محیطی در اجرای پروژه ها نهایت دقت را داشته باشد.

امامی با بیان اینکه تسریع در پروژه های شهری قم نیازمند استفاده از تمام ظرفیت و توان استان است اضافه کرد: تراشه و خاکبرداری از تقاطع بلوار شهرک قدس و بلوار آیت الله بروجردی تا 20 روز آینده و همچنین مطالعات مربوط به کلنگ زنی ادامه تونل غدیر از بلوار معلم تا خیابان شهیدان فاطمی از پروژه های جدیدی است که سازمان توسعه و عمران آن را به انجام خواهد رساند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره تحقق نگاه «توسعه ای» در اجرای پروژه های شهری بیان کرد: ما فرآیند و تحقق توسعه را در بومی سازی فعالیت در کنار حداقل آلایندگی در اجرای پروژه ها می بینیم و بر این باوریم که باید از همه توان و ظرفیت موجود برای اجرایی کردن پروژه ها بهره گرفت.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران فعال در پروژه‌های این سازمان گفت: حدود 60 درصد این مطالبات پرداخت شده و 40 درصد باقیمانده نیز پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawwno.49nya15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما