جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 94086

نماز جمعه قم فقط محدود به خطبه ها و اقامه نماز است

قم نيوز : رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم، مراسم نماز جمعه قم را تا اطلاع ثانوی فقط محدود به خواندن خطبه ها و اقامه نماز دانست.
نماز جمعه قم فقط محدود به خطبه ها و اقامه نماز است
نماز جمعه قم فقط محدود به خطبه ها و اقامه نماز است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین علی مهدی زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نشست های اخیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با مسؤولان ستاد استانی مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: ورود استان قم از چند هفته قبل به محدوده زرد کرونایی سبب شد تا برگزاری نماز جمعه در برخی مناطق استان و البته بدون اطلاع رسانی رسمی و عمومی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: البته برگزاری مجدّد نماز جمعه در آن مقطع زمانی و با صلاحدید برخی مدیران و مسؤولان استان در قم و پردیسان به وقوع نپیوست، اما این مراسم امروز جمعه بیست و ششم دی ماه 1399 و در شرایط آبی کرونایی پس از 6 ماه وقفه و البته دو هفته دیرتر از برخی دیگر از مناطق استان، در مصلای قدس قم و به امامت آیت الله سعیدی برگزار خواهد شد. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم این مراسم را محدود به خواندن دو خطبه از سوی امام جمعه و همچنین اقامه نماز جمعه عنوان کرد و گفت: هیچ برنامه دیگری به جز خطبه ها و اقامه نماز جمعه در آئین نماز جمعه برگزار نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی زاده در عین حال یادآور شد: مُصلّای قدس قم کاملا ضدّ عفونی شده است و مردم با رعایت فاصله گذاری و بر اساس جانمایی های انجام گرفته در مصلا به استماع خطبه ها خواهند نشست و پس از آن نیز نماز را اقامه خواهند کرد.

وی در عین حال از نمازگزاران جمعه خواست تا با همراه داشتن مُهر، سجاده و ماسک، خادمان نهاد نماز جمعه قم را در برگزاری هرچه بهتر و منظم تر این مناسک مذهبی یاری رسانند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcg3z9y.ak9t74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما