جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 94090

هشت هزار تَن در آزمون های مهارتی در قم شرکت کردند

قم نيوز : مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه آزمون های سنجش مهارتی و تعیین صلاحیت حرفه ای‌ با مشارکت هشت هزار و ۶۸۸ تَن در این استان برگزار شد.
هشت هزار تَن در آزمون های مهارتی در قم شرکت کردند
هشت هزار تَن در آزمون های مهارتی در قم شرکت کردند
 به گزارش قم نیوز محمود تقی پور در گفت و گویی اظهار داشت: امسال هشت هزار و ۶۸۸ تَن در آزمون های تعیین صلاحیت حرفه ای ثبت نام نمودند که تعداد هفت هزار و ۷۳۲ تَن در آزمون کتبی و عملی با رعایت کلیه شیوه نامه های بهداشتی شرکت کرده و ۸۱ درصد این متقاضیان باکسب حدنصاب نمره قبولی موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

مدیرکل فنی و حرفه ای قم با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از شرکت کنندگان در آزمون های صلاحیت حرفه ای را بانوان تشکیل می دهند افزود: چهار هزار و ۷۸۸ تَن از شرکت کنندگان در این آزمون ها زن و سه هزار و ۹۰۰ تَن مرد بودند.

تقی پور تصریح کرد: این آزمون ها در بیش از ۲۰۷ حرفه مهارتی در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی اجرا شد.

 وی بیان داشت: آزمون های سنجش و ارزشیابی مهارت در بخش های مختلف مهارتی شامل مراکز دولتی، غیر دولتی آموزش فنی و حرفه ای داوطلبان آزاد، تفاهمنامه ها، صنعت ساختمان، پادگان، زندان، صنایع، آموزش روستایی، عشایری، استاد شاگردی ا جوار دانشگاهی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: گواهینامه های صادر شده دارای کد استاندارد بین المللی است و طبق تفاهمنامه های منعقده با مرکز ملی فرش ایران، سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی و در بخش صنعت ساختمان، دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای می توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbggb9.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما