کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای ۶۴۸ طرح صنعتی در قم پیگیری می‌شود

خبرگزاری ايرنا , 26 دی 1399 ساعت 11:54

رییس سازمان صنعت، معدن، و تجارت قم گفت: براساس آمارهای سال‌جاری، اجرای ۶۴۸ طرح صنعتی و صنایع معدنی با پیشرفت فیزیکی زیر ۲۰ تا بالای ۶۰ درصد در قم پیگیری ‌می‌شود.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: از میان این طرح های صنعتی و صنایع معدنی در دست اقدام استان، ۳۲۹ مورد پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد.

وی افزود: اجرای طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در قم موجب ایجاد اشتغال برای هفت هزار و ۱۷۳ تن می‌شود و نقش مهمی در توسعه ظرفیت‌های تولیدی استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها تاکنون ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و همچنین تا تکمیل نهایی آن ها به بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

سیجانی گفت: افزایش ظرفیت تولیدات صنعتی استان در حوزه کالاهایی همچون محصولات فولادی و آهنی، ساخت انواع محصولات پلاستیکی، انواع لوله و پوشش لوله، پنل‌های خورشیدی، الیاف مصنوعی، انواع شمش فولادی، فراورده های لبنی و همچنین لوازم بهداشتی و سلولزی از نتایج اجرای طرح‌های یادشده در قم است.

وی بیان کرد: در کنار توجه ویژه به اجرای طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیک بالای ۶۰ درصد در استان، تسهیل شرایط راه اندازی سایر طرح های این حوزه با سطح پیشرفت کمتر از این میزان نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: راهبرد جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و افزایش فعالیت‌های تولیدی در قم را با حمایت مسئولان استان در زمینه صدور مجوزهای لازم و پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز تا رسیدن به نتیجه مورد نظر دنبال می‌کنیم.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 94091

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94091/اجرای-۶۴۸-طرح-صنعتی-قم-پیگیری-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir