يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 94125

سینماهای قم برای شرایط پساکرونا آماده سازی شدند

قم نيوز : رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به تعطیلی چندین ماهه سینماهای استان گفت: آنها از این فرصت برای ارتقای وضعیت خود اقدام و هم اکنون برای شرایط پساکرونا آماده پذیرش باکیفیت تر از مخاطبان هستند.
سینماهای قم برای شرایط پساکرونا آماده سازی شدند
سینماهای قم برای شرایط پساکرونا آماده سازی شدند
به گزارش قم نیوز محمدکاظم رضوانی گفت: با شناسایی اولین مبتلایان به کرونا در کشور، سالن‌های سینمایی از جمله نخستین مکان‌هایی بود که فعالیت آنها محدود و ممنوع شد و این موضوع فرصتی برای بازسازی و بهسازی این سالن‌ها  را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه اصلاح سینما تربیت و همچنین شهر آفتاب درحال انجام است گفت: به زودی با اصلاح زیرساخت‌ها و تعمیرات اساسی سینما تربیت قم، درجه این سینما از یک به ممتاز تغییر می‌کند که بالاترین استاندارد برای سالن های سینمایی کشور است.

وی افزود: بر این اساس سینماهای دارای درجه ممتاز قم که پیش از این تنها به سینما ونوس محدود می‌شد به ۲ سینما افزایش می‌یابد.

وی گفت: بازسازی، اصلاح و بهبود وضعیت سینمای شهر آفتاب در حال انجام است ضمن اینکه سینمای ونوس نیز فضای محیطی و ورودی‌های خود را اصلاح کرده‌است.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به آخرین وضعیت سینماهای آوینه و کانون افزود: سینما آوینه درحال طی کردن تغییر مدیریت است که با معرفی مدیر جدید، این مجموعه نیز به زودی به چرخه فعالیت بازخواهد گشت.

رضوانی ادامه داد: سینمای کانون نیز علاوه بر تلاش برای تجهیز سالن به دستگاه‌های جدید، به دلیل پایان قرارداد بهره‌بردار این سینما، روند واگذاری آن به بخش خصوصی نیز درحال انجام است.

وی افزود: با وجود اینکه کرونا خسارت‌های زیادی به مالکان سینماهای استان وارد کرد ولی با اقدام‌های موثر انجام شده، از فرصت تعطیلی‌ اجباری سالن‌های سینمایی به منظور ارتقای کیفی آنها به خوبی استفاده شده‌است.

وی ادامه داد: پیگیری‌های فراوانی برای جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به سینماها، آموزشگاه‌های سینمایی و همچنین موسسه های فیلم سازی در استان در قالب تسهیلات مختلف انجام شده و کمک‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته‌است.

رضوانی گفت: یک ماه پس از شیوع کرونا ، اولین تسهیلات به سینماهای استان پرداخت که بر این اساس به ازای هر سالن وام ۱۰۰ میلیون ریالی داده شد.

وی، با اشاره به معرفی دو سینمای بازار شهر و کهکشان غدیر قم به «سامانه تحفه» وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل، تجهیز و بهره برداری از این سینماها گفت: در قالب این طرح ۱۰ میلیارد ریال برای هر سینما وام با کارمزد چهار درصد داده می‌شود که با تحقق آن، ۲ سینما جدید به جمع سینماهای استان افزوده می‌شود.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: برای سایر سینماهای استان نیز تسهیلاتی به مبلغ سه میلیارد ریال در قالب وام کارا در نظر گرفته شده‌است.

رضوانی ادامه داد: همچنین برای کمک به آموزشگاه‌های آزاد سینمایی استان، به هر آموزشگاه مبلغ یک میلیاد و ۵۰۰ میلیون ریال، تسهیلات کارا پرداخت شده‌است.

وی با بیان اینکه به منظور کمک به تجهیز موسسه‌ها و ساخت فیلم نیز کمک‌هایی تخصیص داده شده است گفت: برای ساخت هر فیلم تا پنج میلیارد ریال و برای تجهیز موسسه‌های فیلم سازی تا یک میلیارد ریال  تسهیلات در نظر گرفته شده‌است.

سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی، سینمای آوینه با ۲۲۰ صندلی، سینمای شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم به شمار می‌آید.

۱۲ آموزشگاه آزاد سینمایی با سطح آموزشی بسیار خوب نیز در قم فعالیت می کند. ضمن اینکه حدود ۵۰۰ هنرمند حرفه ای و متخصص در بخش های مختلف از جمله فیلمنامه نویسی، گریم، طراحی صحنه، کارگردانی، طراحی لباس، فیلمبرداری، صدابرداری و تدوین در این استان مرتبط با سینما مشغول فعالیت هستند.

با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع کرونا در قم روز شنبه ۱۵ دی ماه از وضعیت قرمز به نارنجی، در روز شنبه ۶ دی ماه از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی ماه از زرد به آبی تغییر کرده است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcam6no.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما