يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 94127

افزایش مراجعات سرپایی با علایم کرونا در قم

قم نيوز : رئیس سازمان نظام پزشکی قم گفت:در چند روز گذشته مراجعات سرپایی با علایم کرونا افزایش یافته که زنگ خطری برای استان است.
افزایش مراجعات سرپایی با علایم کرونا در قم
افزایش مراجعات سرپایی با علایم کرونا در قم
به گزارش قم نیوز سید حسن عادلی، رئیس سازمان نظام پزشکی قم گفت: با وجود این‌که در چند هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی کاهش چشمگیری در قم داشت، ولی مراجعات سرپایی با علایم ویروس کرونا در چند روز گذشته افزایش یافته که زنگ خطری برای استان است.

او افزود: در چند هفته گذشته شرایط استان قم رو به بهبود بود و با رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی، وضعیت قم آبی شد.
عادلی  با تاکید بر شکننده بودن این وضعیت، اضافه کرد: افزایش مراجعات در چند روز گذشته این نگرانی را به وجود آورده که شیوع ویروس کرونا در حال شدت گرفتن است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از گذشته رعایت شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم با بیان این‌که کوچک‌ترین سهل‌انگاری و یا عادی انگاری باعث اوج گرفتن مجدد کرونا خواهد شد، ادامه داد: وضعیت کنونی بیانگر این است که همشهریان باید همانند زمانی که استان در وضعیت هشدار و یا قرمز قرار داشت، نسبت به ویروس کرونا حساس باشند.

عادلی بیان کرد: با توجه به فشاری که برمردم استان در شرایط زرد و قرمز حاکم بود، زمانی که وضعیت استان آبی شد، مردم احساس کردند می‌توانند بخشی از محدودیت‌ها را برای خود و اطرافیان رفع کنند.

او افزود: در صورتی که مردم باید محدودیت‌ها را همچنان رعایت کنند تا ویروس کرونا ریشه‌کن شود؛ زیرا با کوچک‌ترین سهل‌انگاری استان به شرایط زرد و قرمز بازخواهد گشت.

عادلی در ادامه با اشاره به ابتلای تعدادی زیادی از پزشکان به کرونا در قم گفت: تعدادی از این پزشکان به دلیل تخصص‌هایشان خوددرمانی کردند و بستری نشدند و تعدادی نیز بستری شدند.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم افزود: چهار نفر از پزشکان دکتر حسین جوهری، محمد پهلوانی، تقی رزاقی و سید اسماعیل فاتحی در این راه آسمانی شدند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccmsqo.2bq0i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما