قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای تدوین طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم به‌منظور ارتباط منطقی بین پروژه‌ها، ازلحاظ شدن 10 پروژه شاخص پیرامونی حرم در این طرح خبر داد.
تدوین طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم با ۱۰ پروژه شاخص
تدوین طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم با ۱۰ پروژه شاخص
به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی با اشاره به برنامه‌ریزی تدوین طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم، اظهار کرد: هدف این طرح برقرار کردن ارتباط منطقی بین پروژه‌ها از منظر الگوی ساخت‌وساز و در رابطه با کاربری‌های موردنیاز است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر این طرح جامع را نوعی طراحی شهری برشمرد و افزود: این طرح الگوی بهسازی پیرامون حرم به صورت یکپارچه تدوین می‌کند تا پروژه‌ها موضعی دیده نشده و در ارتباط باهم دیده شوند.

خاکی با اشاره به در نظر گرفتن ۱۰ پروژه شاخص پیرامون حرم، افزود: این طرح، پروژه‌ها را اولاً به هم می‌دوزد و دوما ضوابط کاربردی سیما و منظر را در آنها تعیین می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت بافت پیرامون حرم تصریح کرد: بر اساس این طرح به‌صورت یکپارچه تصمیم‌گیری می‌شود که در پیرامون حرم به‌عنوان یک محیط فرهنگی و تاریخی و اجتماعی به لحاظ فرم و سیما و منظر باید به چه شکلی حرکت کنیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر یکی از اهدافی بهسازی بافت پیرامون حرم را تعریف پروژه‌های کوچک بهسازی و توانمند کردن مراکز محلات خواند و گفت: مهم‌ترین پروژه ما در سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم، محور فرهنگی به طول ۴ کیلومتر از حرم تا چهل اختران است.

خاکی بابیان اینکه بیشتر بناهای بااهمیت تاریخی و مذهبی در این محور قرار می‌گیرند، ادامه داد: بهسازی و نوسازی شکلی و زیربنایی در این مسیر برای توسعه گردشگری و توسعه اقتصادی در این مناطق در دستور کار سازمان قرار دارد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgzq9y.ak9tw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما