کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اساس زندگی باید بر پایه اخلاص باشد

خبرگزاری ايرنا , 29 دی 1399 ساعت 10:31

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اساس زندگی ما باید برای رضایت خداوند باشد، اگر اعمال ما خالص نباشد ارزشی ندارد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله رضا استادی در آیین عزاداری فاطمیه که در موسسه طلوع مهر قم به‌ صورت مجازی برگزار شد، افزود: اول شناخت و معرفت و بعد محبت و بعد از آن اطاعت است؛ اگر حضرت فاطمه زهرا(س) را دوست داشته باشیم، از دستورات ایشان اطاعت می‌کنیم.

وی اظهار داشت:  بسیاری مسایل را نمی‌دانند و عمل هم نمی‌کنند، اما خیلی‌ها مسایل را می‌دانند، ولی عمل نمی‌کنند که این‌ها محب خداوند و اهل‌بیت(ع) نیستند، چون اطاعت‌پذیری ندارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در عبادات نیز بنا نیست، چیزی را کم و یا زیاد کنیم، اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی به دین چیزی را اضافه و یا کم می‌کنند.

وی گفت: باید در کارها اخلاص داشته باشیم و البته مراقب باشیم که نگوییم چون خالص نیستیم، پس کار خیر را انجام ندهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: این‌گونه که از قرآن کریم و روایات برمی‌آید، انتظار آن‌ها از ما این است که همه‌ کارهای ما با اخلاص باشد و کل زندگی ما باید برای خداوند متعال باشد.

وی افزود: حتی در روایات آمده است که دوستی و دشمنی‌های ما نیز باید به خاطر خداوند باشد، چرا آن فرد را دوست دارید؟ به خاطر خداوند؛ و چرا نسبت به آن فرد بغض داریم؟ به خاطر خداوند؛ ولی متاسفانه خیلی از مواقع می‌بینیم که کارهای ما برای خودمان استو اگر این‌گونه باشد، ضرر کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بعضی جاها باید سکوت کنیم، اما حرف می‌زنیم و بعضی جاها که باید حرف بزنیم، سکوت می‌کنیم، چون برای خداوند نیست و اخلاص در کار ما وجود ندارد.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 94134

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94134/اساس-زندگی-باید-پایه-اخلاص-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir