دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 94136

فعالیت‌های تجاری تولیدمحور درقم رو به رشد است

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: آمار صادرات و واردات استان طی سال‌جاری نشان می‌دهد حجم فعالیت‌های تجاری مرتبط با حوزه تولید درقم با وجود شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه رو به رشد است.
فعالیت‌های تجاری تولیدمحور درقم رو به رشد است
فعالیت‌های تجاری تولیدمحور درقم رو به رشد است
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی بیان کرد: علاوه بر افزایش میزان صادرات که مستقیم نشان دهنده گسترش ظرفیت‌های تولیدی استان است، بیشترین حجم واردات درقم نیز مربوط به کالاهای مورد استفاده در واحدهای صنعتی برای تولید محصول نهایی و عرضه‌آن به بازار است.

وی افزود: درحال حاضر با وجود تحریم‌های ظالمانه، محصولات متنوع تولیده شده در واحدهای صنعتی قم توسط گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود و این روند با تسهیل شرایط و صدور مجوزهای لازم در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: همچنین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی فعال درقم برای ساخت محصولات مورد نیاز کشور، طی فرآیندی مستمر وارد گمرکات استان شده و با درنظر گرفتن دستورالعمل‌های حمایتی دولت از حوزه تولید، با سهولت بیشتر ترخیص می‌شود.

دریکوندی گفت: درنتیجه این اقدام‌های حمایتی، تعدادی از واحدهای تولیدی استان که به دلیل ترخیص نشدن کالای مورد نظر خود درآستانه تعطیلی قرار داشتند به چرخه فعالیت بازگشته و از بیکاری تعداد زیادی کارگر جلوگیری شد.

وی بیان کرد: همچنین در راستای تحقق راهبرد جهش تولید، گمرکات اختصاصی(انبار اختصاصی) در واحدهای صنعتی موجود در قم که ظرفیت اجرای این طرح را دارد، ایجاد می‌شود و این موضوع کمک بزرگی به فعالان اقتصادی استان برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های تجاری ایشان است.

براساس آمار از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، دربخش صادرات ۸۵هزار و ۸۶۹ تن انواع کالا همچون گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب،‌ مصنوعات مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن از گمرکات استان صادر شده است.

ارزش صادرات این کالاها به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان ۹۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است.

همچنین در این مدت ۳۷هزار و ۱۶۶ تن کالا همچون اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات لباسشویی و پکیج و لوازم آرایشی و بهداشتی از کشورهایی نظیر چین،‌ هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش ۱۷۳میلیون و ۷۷۰هزار دلار وارد گمرکات استان شده است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccesqo.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما