دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 94144

ایران اسلامی معطر به شمیم شهدا

قم نيوز : همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر تعدادی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در کشور تشییع شد.
ایران اسلامی معطر به شمیم شهدا / تشییع پیکر شهدای گمنام در سالروز شهادت ام ابیها (س)
ایران اسلامی معطر به شمیم شهدا / تشییع پیکر شهدای گمنام در سالروز شهادت ام ابیها (س)
به گزارش قم نیوز پیکر مطهر این شهدای گمنام در شهرهای اصفهان ، نجف آباد و فریدن ، یزد ، ساوجبلاغ (البرز) ، تبریز‌، پرند (استان تهران) و شهرهای بیرجند ، خوسف ، زیرکوه و قاین (خراسان جنوبی) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با حداقل حضور مردم تشییع شد.

ورود پیکر مطهر 55 شهید به آغوش ‌میهن

مراسم استقبال از این شهدای والا مقام به دلیل شرایط کرونا بدون استقبال مردمی و با حضور خادمان شهدا برگزار شد. فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه این شهدا در مناطق عملیاتی مجنون، فکه، شرق دجله و شلمچه تفحص شده اند افزود: این شهدا در عملیات‌های کربلای 5، والفجر مقدماتی، خیبر و تکه دشمن در سال‌های 65 و 67 به شهادت رسیده اند.

سردار باقر زاده افزود: پیکر پاک این شهدا امشب به معراج شهدای اهواز منتقل و پس از آن برای شناسایی به تهران منتقل می‌شوند. فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح همچنین از تحویل 76 جسد کشته های عراقی جنگ تحمیلی به مقامات کشور عراق خبر داد.

وداع با پیکر پاک 40 شهید گمنام در مهران

در شهر مرزی مهران استان ایلام هم دیشب مراسم وداع با پیکرهای مطهر 40 شهید گمنام که 2 روز پیش از مرز مهران وارد میهن اسلامی شده بودند برگزار شد. این 40 شهید گمنام در چند ماه گذشته در مناطق عملیاتی قلاویزان و چنگوله در شهرستان مرزی مهران تفحص شده اند.

پیکر مطهر این شهدای گرانقدر تا پایان جستجوی تفحص شهدا در مناطق عملیاتی مهران در معراج الشهدای ایلام خواهند ماند و پس از آن  به معراج شهدای مرکز در تهران برای عملیات شناسایی و سپس تشیع انتقال داده می شوند.

دانشگاه علم و هنر یزد میزبان پیکر مطهر شهید گمنام

پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دانشگاه علم و هنر یزد تشییع شد.پیکر پاک و مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بر روی دستان کارکنان دانشگاه علم و هنر یزد تشییع شد.

این مراسم با توجه به شیوع ویروس کرونا، با حضور تعداد محدودی از کارکنان دانشگاه علم و هنر و جمعی از دانشجویان این دانشگاه ، برگزار شد. مداحی و نوحه سرایی از برنامه های این آئین مذهبی بود.

شرکت کنندگان در مراسم، با آرمان‌های شهیدان والامقام انقلاب اسلامی پیمانی دوباره بستند.این شهید گمنام 19 ساله است و در عملیات محرم  به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تشییع پیکر شهید گمنام در تبریز

پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س ) در تبریز تشییع و به خاک سپرده شد. پیکر این شهید والامقام پیش از ظهر امروز پس از برگزاری مراسم استقبال و تشییع در بخش خواهران دانشگاه فرهنگیان تبریز آرام گرفت.

پیکر مطهر این شهید به همراه سه شهید گمنام دیگر دفاع مقدس پنجشنبه گذشته از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز وارد آذربایجان شرقی شده بود.

یکی از این شهدا نیز دیروز در پادگان توپخانه 60 رسالت تبریز تشییع و به خاک سپرده شد و پیکر دو شهید دیگر به شهرستان مرند منتقل شده است.3 تن از این شهدا مربوط به تک دشمن در سال 1367 در منطقه زبیدات و شلمچه و یک شهید هم مربوط به عملیات کربلای 6 در دی ماه 1365 است.

میزبانی مردم آبعلی از شهید گمنام دفاع مقدس

در آستانه شهادت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر یک شهید گمنام روی دستان مردم شهید پرور آبعلی تشییع و به خاک سپرده شد.امروز مردم شهر‌های رودهن و آبعلی میزبان یک شهید گمنام دفاع مقدس بودن و با حضوری پرشور پیکر این شهید را از رودهن تا آبعلی به صورت خودرویی تشییع و در اردوگاه سید الشهدای آبعلی به خاک سپردند. این شهید گمنام 22 سال سن داشت که در عملیات بدر و در شرق دجله به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.

خاکسپاری شهید گمنام در بوستان شهرک امام حسن (ع) قم

هم زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر یک شهید گمنام در در بوستان امام حسن شهرک امام حسن (ع) قم به خاک سپرده شد.

این شهید والامقام 20 ساله و در سال 61 در عملیات محرم در منطقه "شرهانی به مقام شهادت نایل شده است. پیکر این شهید گران‌قدر که پس از 38 سال، تفحص شده و روز شنبه بیست و هفتم دی برای خاکسپاری به قم منتقل شد.

مردم خراسان جنوبی 5 شهید گمنام را با شکوهی خاص ‌تشییع کردند‌

مردم ولایتمدار وهمیشه در صحنه استان خراسان جنوبی امروز در سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س ) پیکر پنج شهید گمنام را باشکوهی خاص تشییع و به خاک سپردند.این شهدای والامقام که شامگاه چهارشنبه 24 دی ماه وارد بیرجند شدند، طی روزهای گذشته در برخی مساجد و مراکز نظامی و آموزشی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جمعیت محدود برگزار شد.

پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرهای بیرجند ، زیرکوه و قاین تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر پاک 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز با حضور آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده  مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر بیرجند تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله عبادی در بوستان آیت الله بهجت مهرشهر به خاک سپرده شدند.

همچنین پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز با حضور جمعی از مردم و مسوولان در شهر آبیز شهرستان مرزی زیرکوه وپیکر یک شهید گمنام در دانشگاه بزرگمهر قاینات تشییع و به خاک سپرده شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcba8b9.rhbaapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما