دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : 94149
استاندار قم مطرح کرد:

ضرورت واقعی کردن تعرفه‌های ساخت و ساز

قم نيوز : استاندار قم گفت: ارائه تعریف درستی از اولویت‌ها و اولویت دهی به موضوع واقعی کردن تعرفه می‌تواند چالش‌های موجود را برطرف کند تا شاهد وحدت و یکپارچگی در سازمان نظام مهندسی ساختمان شویم.
ضرورت واقعی کردن تعرفه‌های ساخت و ساز
ضرورت واقعی کردن تعرفه‌های ساخت و ساز
به‌گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر دوشنبه در دیدار مهندس خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به در اختیار قرار دادن مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس جهت برپا کردن بیمارستان سیار ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام سازمان نظام مهندسی قم در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا منشأ خدمات خوبی به اهالی منطقه پردیسان بود.

وی با اشاره به اینکه نهادهای مدنی و صنفی در استان قم نقش و جایگاه مهمی دارند و در موضوع مدیریت کرونا در استان قم، شاهد همراهی و هم‌افزایی نهادها، دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف صنفی، بسیجیان و نیروهای جهادی بودیم، افزود: بنای همه تصمیمات زمینه مبارزه با ویروس کرونا در استان قم توجه به نظر کارشناسی و تخصصی مسئولان حوزه سلامت بوده و در حوزه‌های تخصصی باید تصمیمات به صورت تخصصی و با مشورت اهل فن آن عرصه اتخاذ شود.

استاندار قم با بیان اینکه مهندسان سرمایه‌های استانی و ملی به شمار می‌روند، بیان کرد: حمایت از جامعه مهندسی امری ضروری است و در قم نظر ما این است که در پروژه‌های مختلف عمرانی از ظرفیت‌های مهندسان بومی استفاده شود، چرا که این امر موجب تقویت بخش اشتغال نیز خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت استقبال مسئولان استان از اجرای پروژه‌هایی همچون مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس در قم افزود: این اقدام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم قابل تقدیر است و در این راستا تا آنجا که ممکن خواهد بود در کنار دست‌اندرکاران پروژه خانه مهندس هستیم و دستورات لازم برای حل برخی از مشکلات نیز صادر خواهد شد.

سرمست با بیان اینکه استانداری قم از نظرات تخصصی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در کار گروه‌های مختلف استانی به خصوص در بحث مدیریت بحران استفاده خواهیم کرد، گفت: بارها به مسئولان تاکید شده که مدیریت استان در اختلاف بین بخش خصوصی و دولتی، طرف بخش خصوصی خواهد بود و ما بر این مسئله تاکید داریم که تشکل‌های صنفی، تخصصی و نهادهای مدنی زیربناهای توسعه جامعه هستند که باید از این تشکل‌ها حمایت و به دریافت نظرات آنان برای گرفتن تصمیمات مدیریتی توجه کرد.

وی همچنین افزود: ممکن است برخی از مسائل درون سازمانی، همانند تعرفه خدمات مهندسی در رشته‌های مختلف اختلافاتی وجود داشته باشد که می‌بایست با تعریف درستی از اولویت‌ها و اولویت دهی به موضوع واقعی کردن تعرفه، چالش‌های موجود را برطرف کرد تا شاهد وحدت و یکپارچگی در سازمان نظام مهندسی ساختمان باشیم.

استاندار قم گفت: در طرح اقدام ملی مسکن نیز مهندسان نقش مؤثری می‌توانند ایفا کنند و در استان قم به دنبال الحاق ۵۶۰ هکتار به محدوده شهری قم هستیم که در این خصوص دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی قول مساعدی دادند که در صورت تصویب نهایی آن شاهد اتفاق‌های خوبی در قم خواهیم بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyq9y.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما