دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : 94155

حضور دانش آموزان قمی در مدارس اجباری نیست

قم نيوز : مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم با تأکید بر ضرورت آموزش‌های مجازی در بستر شاد گفت: هیچ‌گونه الزام و اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد.
حضور دانش آموزان قمی در مدارس اجباری نیست/۹۰ درصد مدارس قم تراکم بالای دانش‌آموزی دارند
حضور دانش آموزان قمی در مدارس اجباری نیست/۹۰ درصد مدارس قم تراکم بالای دانش‌آموزی دارند
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ابراز نگرانی جمع کثیری از والدین نسبت به حضور فرزندانشان در مدارس اظهار داشت: با توجه به توفیقات بسیار خوبی که در برنامه دانش‌آموزی شاد داشتیم و رتبه نخست کشوری را نیز در بحث بهره‌مندی از این شبکه کسب کردیم لذا ما هیچ‌گونه الزامی برای حضور دانش آموزان در سطح مدارس نخواهیم داشت چراکه آموزش در فضای مجازی نیز طبق روال انجام می‌شود و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.

وی آموزش ‌و پرورش را مجری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونای استان دانست و عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی الزامی بوده و فعالیت کلاس‌ها نیز با حداکثر ده نفر انجام می‌شود و کلیه دروس تئوری به‌صورت مجازی و تنها کلاس‌های کارگاهی مهارتی در هنرستان‌ها حضوری برگزار می‌شوند.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم بیش از 90 درصد مدارس استان با تراکم دانش‌آموزی بالاتر از 30 نفر روبرو هستند که در این شرایط شاید امکان حضور کلیه دانش آموزان وجود نداشته باشد.

شیخ‌الاسلام با اشاره به مزیت‌های حضور فیزیکی در مدارس ابراز کرد:این موضوع فرصتی ایجاد کرده تا دانش‌آموزانی که امکان استفاده از فضای مجازی را به هر دلیلی ندارند مشکلات درسی خود را مرتفع و خود را باکلاس درس هماهنگ سازند.

وی درزمینهٔ چگونگی فعالیت سرویس مدارس در وضعیت پیش رو خاطرنشان کرد: مدیران مدارس می‌توانند برای آن گروه از دانش‌آموزانی که نیازمند سرویس مدارس هستند تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده که مدیریت بحث سرویس را بر عهده خود اولیاء عزیز قراردادیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkf0n.yt0ok6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما