سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب : 94175

2 شرط اصلی برای تثبیت وضعیت کرونا

قم نيوز : افزایش تعداد شهرهای آبی در رنگ‌بندی کرونایی حکایت از بهبود شرایط می‌کند اما برای تثبیت این شرایط همکاری هموطنان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.
تازه‌ترین ‌رنگ‌بندی کرونا در استان‌های ایران| کاهش نسبی بستری بیماران کرونایی در کشور / ۲ شرط اصلی برای تثبیت وضعیت + نقشه ‌
تازه‌ترین ‌رنگ‌بندی کرونا در استان‌های ایران| کاهش نسبی بستری بیماران کرونایی در کشور / ۲ شرط اصلی برای تثبیت وضعیت + نقشه ‌
به گزارش قم نیوز درحالی نزدیک به یک سال است که ویروس منحوس کرونا مهمان کشورمان شده که در این دوره افزایش اطلاعات مسئولان بهداشت و درمان کشور نسبت به عملکرد و رفتار ویروس کووید 19 بسیار بهتر از روزهای ابتدایی شده و تاجایی که پیش‌رفته‌ایم که متخصصان کشورمان درحال ساخت واکنس برای مقابله با آن هستند.

در این دوره علاوه بر تحقیقات و پژوهش‌های علمی برای رسیدن به دارو و واکسن‌های مؤثر در این زمینه مهمترین راهکاری که مسئولان نسبت به مدیریت شرایط همه‌گیری کرونا و شکست چرخه همه‌گیری ویروس منحوس ارایه کردند طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ایجاد محدودیت‌های تردد میان استان‌ها و مناطق درگیر بوده است.

برهمین اساس با ورود به فصل زمستان و برآورد آغاز موج سوم شیوع کرونا در کشورمان مسئولان ستاد مرکزی کرونا محدودیت‌های هدفمند و دقیقی را اجرایی کردند که براساس آن نه تنها تردد در میان مناطق درگیر کرونا محدود شد بلکه درتمامی شهرهای کشور محدودیت ساعتی تردد نیز به اجرا در آمد.

اجرای این محدودیت‌ها در نیمه دی ماه گذشته باعث شد تا سیر صعودی بیماری در این دوره که باعث ثبت تعداد سه رقمی متوفیان ناشی از بیماری کرونا شده بود در یک بازه 14 روزه یکباره به ارقامی کمتر از 100 در روز برسد.

مسئولان بهداشت و درمان در این زمینه معتقدند اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی همچنین درکنار اجرای طرح‌های مختلف از سوی سپاه‌پاسداران که مهمترین آنها طرح «شهید سلیمانی» بود  نقش بسزایی داشت تاجایی که اغلب این مسئولان اعلام کردند این روند فرصتی قابل توجه در اختیار کادر درمانی کشورمان قرار داد تا بتوانند بعد از نزدیک به 10 ماهه مبارزه گسترده با این ویروس منحوس دوباره توانشان را بازیابی کنند.

به‌هرحال در آخرین هفته دیماه و قبل از ورود به دومین ماه از فصل زمستان 1399 آمارهای رسمی نشان داد تنها 10 شهرستان از کل شهرستان‌های کشورمان اکنون در محدوده پرریسک کرونایی یعنی قرمز قرار دارند و بخش عمده‌ای از کشور هم در منطقه آبی رنگ شیوع کرونا قرار گرفته است.

به‌این ترتیب آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد تا تاریخ 29/10/1399 متاسفانه 56886 نفر از هموطنان به دلیل ابتلا به فوت شده‌اند و در همین گزارش تعداد بهبود یافتگان از ابتدای شروع همه‌گیری نیز 1125499 نفر اعلام شده است. البته تغییر معنادار تعداد موارد ثبت شده از ابتلای جدید به ویروس کرونا در برخی مناطق حکایت از شکنندگی اوضاع داشته که می‌طلبد هموطنان دقت نظر بیشتر نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

در همین حال آخرین اطلاعات منتشر شده امروز نشان می‌دهد 10 شهر در وضعیت قرمز، 23 شهر در وضعیت نارنجی، 163 شهر در وضعیت زرد و 252 شهر در وضعیت آبی قرار دارند که این 10 شهر قرمز رنگ از نظر شیوع ویروس کرونا  در استان مازندران عبارتند از  آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا .

از سوی دیگر آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که در 24 ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی پنج هزار و 917 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و 518 نفر بستری شده‌اند و متاسفانه با فوت 87 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در همین دوره؛ تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 56 هزار و 973 نفر رسیده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcftyd1.w6djeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما