?>?> قم نیوز - بنیاد علمی «شهید سلیمانی» در قم ایجاد می‌شود - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف قم :

بنیاد علمی «شهید سلیمانی» در قم ایجاد می‌شود

خبرگزاری مهر , 30 دی 1399 ساعت 18:40

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ایجاد بنیاد علمی شهید سلیمانی را در قم گفت:مطالعات مقدماتی پروژه آغاز شده و از مردم می‌خواهیم در این زمینه نیز مشارکت کنند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دین و مکتب و دیگر امور جامعه با موقوفات ترویج می‌شوند، گفت: مجالس مذهبی امروز به برکت موقوفاتی است که سال‌ها پیش وقف شده‌اند و البته خیرین و عموم مردم هم در این زمینه مشارکت دارند ولی اساس و محور کار، مسئله وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه وقف فاطمی در قم وجود ندارد، افزود: البته موقوفاتی هستند که واقف نیت کرده است از عوائد آنها برای اقامه عزای حضرت زهرا سلام الله علیها هزینه شود ولی لازم است موقوفاتی با توجه به نیازهای روز جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی امروز، وقف علمی است و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی هستند که تمام جوانب امر را برای پیشرفت جامعه فراهم آورند، گفت: معتقد هستیم مکتب اهل بیت علیهم السلام را با عقل و منطق و استدلال معرفی کنیم و جهان امروز هم بیش از هر زمانی، آماده پذیرش حقیقت است.

اسکندری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به منابع مالی پایدار دارند، گفت: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و مشکلات زیادی هم دارند بنابراین برای برخی موضوعات، نیازمند پشتوانه مردمی همچون وقف هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به افتخارآفرینی‌های متعدد دانشمندان جوان ایرانی در سطح بین‌المللی، ادامه داد: امروز در حوزه دفاعی، نیروهای جوانمان دنیا را به حیرت وا داشته‌اند، در حوزه پزشکی هم شرایط به همین گونه است.

وی مقام معظم رهبری را علمدار پیشرفت علمی کشور دانست و گفت: ایشان فرموده‌اند از هر چیزی کوتاه بیاییم، از پیشرفت علمی خود کوتاه نمی‌آییم.

اسکندری با اشاره به شخصیت بزرگی همچون سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: بنا داریم بنیاد علمی شهید سلیمانی را در قم بنا کنیم، مطالعات مقدماتی این پروژه آغاز شده و از عموم مردم می‌خواهیم در این زمینه نیز مشارکت داشته باشند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 94181

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94181/بنیاد-علمی-شهید-سلیمانی-قم-ایجاد-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir