قم نيوز : فرماندار قم شبکه بندی گسترده و توسعه تشکیلات را از برنامه های در دست اقدام طرح محله محور شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 220 هزار نفر از مردم قم در این طرح غربالگری شده اند.
توسعه تشکیلات طرح شهید سلیمانی در دستور کار است/ غربالگری بیش از 220 هزار نفر
توسعه تشکیلات طرح شهید سلیمانی در دستور کار است/ غربالگری بیش از 220 هزار نفر
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری که در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با اشاره به استمرار طرح محله محور شهید سلیمانی بیان کرد: یکی از ابعاد این طرح، بُعد بازرسی و نظارت است که تاکنون بیش از 60 هزار بازرسی انجام شده است.

وی کل تعداد افراد غربالگری شده در این طرح را در استان 221 هزار نفر عنوان کرد و افزود: 4 هزار و 400 مورد نمونه گیری کرونا نیز انجام شده که از این تعداد، یک هزار و 218 مورد یعنی 27 درصد نمونه گیری های انجام شده، مثبت بوده است.

فرماندار قم درباره حیطه مراقبتی طرح شهید سلیمانی نیز گفت: مرکز جدّا در کنار بیمارستان فرقانی برای قرنطینه افرادی که امکان قرنطینه را در خانه نداشتند در نظر گرفته شده بود که البته تاکنون تنها یک مورد به این مرکز ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: تیم حمایتی این طرح نیز تاکنون بیش از یک هزار و 200 خانوار را با توزیع 740 بسته معیشتی و 900 بسته بهداشتی پوشش داده، ضمن آن که سایر فعالیت های حمایتی مانند تأمین غذا، دارو و مانند آن برای خانوارهای سرکشی شده، بیش از 200 مورد بوده است.

حیدری با تاکید بر اینکه باید از مردم قم برای همکاری و همیاری با این طرح تشکر کرد گفت: امید است اعتبارات در نظر گرفته شده برای طرح شهید سلیمانی به موقع تخصیص داده شود.

فرماندار قم اذعان کرد: طرح شهید سلیمانی به دنبال آن است تا میزان شیوع کرونا را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: این که استان قم از وضعیت قرمز به وضعیتی رسیده است که از نظر تعداد بستری شدگان کرونایی، آخرین استان کشور شناخته می شود و در رتبه سی و یکم قرار دارد، حاصل تلاش همه مردم و مسؤولان و پایبندی آنان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

حیدری درباره بازرسی های مربوط به مشاغل و اصناف نیز گفت: در چهار ماه اخیر، حدود 100 هزار بازرسی از سوی بازرسان مشترک نهادهای نظارتی انجام شده که در این بازرسی ها، حدود 13 هزار تخلف کشف شده و 686 مورد نیز پلمب انجام شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxinw.23nkvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما