کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله اعرافی مطرح کرد:

ضرورت تبیین نقش کلیدی و راهبردی حضرت ابوطالب(ع) در تاریخ اسلام

خبرگزاری مهر , 1 بهمن 1399 ساعت 23:34

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حضرت ابوطالب با نقش کلیدی و بهترین راهبرد توانستند در تاریخ اسلام تأثیرگذار باشند، از این رو بر گردن همه مسلمانان و امت اسلام حق دارند.


به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی عصر سه شنبه در دیدار با مسئولان مجمع جهانی اهل بیت (ع) ضمن قدردانی از مجموعه فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت (ع) به ویژه در برگزاری همایش جهانی حضرت ابوطالب (ع) گفت: مجموعه فاخر، خبیر و بصیر مجمع جهانی اهل بیت (ع)، کار شریف و شایسته‌ای را در تبیین جایگاه حضرت ابوطالب (ع) انجام می‌دهند و ما هم از باب وظیفه شرعی و دینی حاضر هستیم همکاری لازم را در فضای حوزه انجام دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه، رویکرد راهبردی و فراگیر را در این گونه موضوعات مهم برشمرد و افزود: از یک منظر بحث مرزبانی، تقویت و تحکیم عقاید شیعه و دفع شبهات مطرح است که مرتب علیه مکتب تشیع پمپاژ می‌شود و از سوی دیگر باید از منظر کلان به مسائل نگاه کرد؛ یعنی ورود به این گونه موضوعات باید راهبردی، فراگیر و بدون هیچ گونه ایجاد اختلافی صورت بگیرد.

وی سیره امام خمینی (ره) و شهید صدر در تبیین عقاید شیعه را الگو و نقشه راه خواند و ادامه داد: رویکرد ایشان تمدنی و فعال، کاربردی و فراگیر، راهبردی و در راستای وحدت جامعه اسلامی بود که در عین قاطعیت بر مواضع شیعی و جذابیت، دافعه نداشتند.

آیت الله اعرافی، استفاده از نظریات و سخنان بزرگان، شعرا و مشاهیر جهان را پدیده‌ای مبارک و ارزشمند در شناسایی بزرگان اسلام عنوان کرد و گفت: معرفی شخصیت حضرت ابوطالب (ع) از دیدگاه متفکران در سطوح مختلف، مسیر تفکر و تحقیق را باز کرده و حساسیت‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به نقش ویژه تاریخی حضرت ابوطالب (ع) در حمایت از رسول خاتم (ص) و در تاریخ اسلام، افزود: ایشان سبک کاملی از زندگی ایمانی، نمادی از مجموعه فضائل و گنجینه تاریخی هستند که با نقش کلیدی و بهترین راهبرد توانستند در تاریخ پیامبر اکرم (ص) تأثیرگذار باشند، از این رو بر گردن همه مسلمانان و امت اسلام حق دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه، معرفی حضرت ابوطالب (ع) را مستلزم یک متن جامع، کامل و فرهیخته دانست و گفت: یکی از مهمترین مباحث در تبیین شخصیتی همچون حضرت ابوطالب (ع)، متن جامع در سطوح حوزوی، دانشگاهی و دانش آموزی است که حتی بتوان آن را به زبان‌های دیگر نیز ترجمه کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه و مخاطبان داخلی و خارجی محتوای فاخر تولید شده، افزود: ظرفیت داخلی جامعه دانشگاهی که در چهل و پنج رشته حوزوی مشغول به تحصیل هستند؛ علاوه بر آن رشته‌های علوم انسانی، ظرفیت آموزش و پرورش و معلمان، علاقمندان و مخاطبان میلیونی محتوای تولید شده فاخر و جامع هستند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه انجمن شعر و ادب که با هدف آشناسازی طلاب جوان با شعر و ادب راه اندازی شده است، می‌تواند در این زمینه ورود داشته باشد، ادامه داد: همچنین با توجه به تدوین سرفصل‌های حوزوی، بخش پایان نامه‌ها و حتی بخش خبرگزاری حوزه، می‌توان مجموعه محتوای تولید شده به همت مجمع جهانی اهل بیت (ع) را استفاده کرد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 94213

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94213/ضرورت-تبیین-نقش-کلیدی-راهبردی-حضرت-ابوطالب-ع-تاریخ-اسلام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir