پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 94217

راه اندازی کارگروه وقف مهدوی در مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: وقف مهدوی، احساس مسوولیت در برابر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و قطعاً ترویج این نوع وقف می‌تواند نقش به سزایی در زمینه‌سازی برای ظهور داشته باشد.
راه اندازی کارگروه وقف مهدوی در مسجد مقدس جمکران
راه اندازی کارگروه وقف مهدوی در مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز ابراهیم صدوقی پیش از ظهر امروز با اشاره به اینکه یکی از جلوه‌ها و جنبه‌های مهم، حساس و زیبای اسلام، سنت حسنه وقف است که همواره برکات و آثار فراوانی برای جهان اسلام داشته و دارد، اظهار کرد: باید توجه داشت، وقف برای امام زمان ارواحنافداه جایگاه و رتبه‌ای والا دارد که تاکنون کمتر مورد توجه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شایسته است وقف مهدوی فرهنگ شود و در ترویج آن تا حد امکان کوشش کرد، گفت: مسجدمقدس جمکران به عنوان میعادمنتظران حضرت ولی عصر ارواحنافداه سالانه میزبان بیش از 20 میلیون نفر زائری است که از اقصی نقاط جهان به این مکان مقدس مشرف می شوند.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مسجدمقدس جمکران تلاش می کند با رویکرد مرجعیت مهدوی که در سند چشم انداز به آن اشاره شده، در ارتباط با ترویج و جریان سازی این فرهنگ غنی در بین آحاد مردم جامعه، با راه اندازی کارگروه موقوفات مهدوی، برنامه ریزی و گام های موثری برداشته باشد.

صدوقی افزود: وقف مهدوی، احساس مسؤولیت در برابر امام زمان (عج) است و قطعاً ترویج این نوع وقف می‌تواند نقش به سزایی در زمینه‌سازی برای ظهور داشته باشد. در این صورت می توان گفت گامی در جهت ایجاد وشگل گیری جامعه مهدوی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه سال 1400 مزیّن به دونیمه شعبان در ابتدا و انتهای آن است، ابراز کرد: حوزه املاک وموقوفات معاونت خدمات زائرین مسجدمقدس جمکران درسال پیش رو ضمن استقبال از طرح های اجرایی و راهبردهای کارشناسان و موثرین درکارگروه وقف مهدوی، درحال برنامه ریزی برگزاری جشنواره کشوری وقف مهدوی بامشارکت سازمان اوقاف و امورخیریه، صدا وسیمای جمهوری اسلامی و نهادهای ذیربط است.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امیدواریم با تبیین درست این فرهنگ، شاهد اقبال گسترده مردم از این حرکت جریان ساز باشیم، گفت: چون وقف مهم‌ترین عنصر همکاری و همدلی میان افراد است، و تفاوتی که وقف با صدقات موقتی دارد، پایدار بودن و ماندگار بودن آن است که می‌تواند ضمن داشتن آثاری برای واقف، تضمین‌کننده رفاه و پیشرفت جامعه اسلامی باشد.

صدوقی در پایان خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی هرچه بهتر وقف باید دستگاه‌های مربوطه به بیان اهمیت آن در بین اقشار مختلف جامعه بپردازند و شرایط را طوری فراهم کنند که مردم تشویق به وقف در همه زمینه‌های مذهبی، فرهنگی، علمی و اجتماعی شوند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdccmiqo.2bq0s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما