کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح نخستین خط تولید رباتیک یخچال فریز در ایران

2 بهمن 1399 ساعت 12:17

نخستین خط تولید رباتیک انواع یخچال فریزر در ایران صبح امروز با حضور وزیر صنعت معدن تجارت در کارخانجات پاکشوما در قم افتتاح شد.


به گزارش قم نیوز صبح امروز آقای علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت طی بازدیدی از کارخانه گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد قم، خط تولید رباتیک انواع یخچال فریزر را در این مجموعه افتتاح کرد.

سهیل محمدی مدیر بازرگانی مجموعه کارخانجات پاکشوما در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: مجموعه پاکشوما پس از انتقال از کمال‌شهر کرج به شهرک صنعتی محمودآباد ابتدا خط تولید لباسشویی را راه اندازی کرد و در ادامه به عنوان نخستین شرکت نسبت به راه اندازی خط تولید ماشین ظرفشویی اقدام کرد و در حال حاضر ما اولین و تنها تولیدکننده ماشین ظرفشویی در خاورمیانه هستیم.

وی با اشاره به گسترش سبد کالای لوازم خانگی مجموعه کارخانجات پاکشوما تصریح کرد: با توجه به نیاز کشور به سبد کالای لوازم خانگی مذاکراتی با شرکت‌هایی در ایتالیا، آلمان و چین انجام شد و در نهایت توانستیم خط تولید رباتیک یخچال را در مجموعه کارخانجات پاکشوما راه اندازی کنیم که امروز توسط وزیر محترم صمت افتتاح شد.

مدیر بازرگانی مجموعه کارخانجات پاکشوما یادآور شد: در خط تولید رباتیک یخچال، انواع یخچال‌های چهار در، فریزر بالا و پایین، ساید بای ساید و دوقلو تولید خواهد شد و در حال حاضر دو محصول اصلی در خط تولید قرار دارد. همچنین در کنار یخچال، خط تولید جاروبرقی نیز راه اندازی شد که این محصول کاملا در داخل تولید می‌شود.

وی در خصوص راه اندازی خط کولرگازی گفت: طی چند ماه آینده در پروژه‌ای به وسعت 50 هزار متر مربع نخستین خط تولید کولرگازی کشور را راه اندازی خواهد شد. در این پروژه کولرهای جدید شامل کولرهای پیستونی، روتاری و ایستاده تولید خواهد شد و امیدواریم با تکنولوژی نوینی که وارد کرده‌ایم، این کولرها جایگزین خوبی برای کولرهای آبی و گازی پرمصرف فعلی باشد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموعه پاکشوما لباسشویی اتوماتیک و دوقولو، ظرفشویی، جاروبرقی و یخچال و طی ماه های آینده کولر گازی هم تولید می‌شود، بیان کرد: برند کورال برند صادراتی این شرکت است و تحت برندهای مایدیا، کندی و زیروات نیز تولید انجام می‌شود و طی چندماه آینده برند کنوود نیز به سبد کالای پاکشوما اضافه می‌شود.

وی در خصوص صادرات محصولات پاکشوما گفت: در حال حاضر محصولات خود را به عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر می‌کنیم و با توجه به نزدیکی مسیر با کشورهای همسایه، قدرت رقابت خوبی با شرکت‌های چینی پیدا کرده‌ایم و درحال حاضر لباسشویی دوقلو و اتوماتیک پاکشوما در عراق و افغانستان مورد استقبال قرار گرفته است و این امکان وجود دارد که یخچال نیز به کشورهای همسایه صادر شود.

مدیر بازرگانی مجموعه کارخانجات پاکشوما بیان کرد: با توجه به افتتاح خط تولید یخچال، برای بیش از 380 نفر اشتغال جدید خواهیم داشت که در مجموع میزان اشتغالزایی در این مجموعه را به 1500 نفر رسانده است و پس از راه اندازی خط تولید کولر گازی این میزان به 1800 نفر خواهد رسید.

محمدی در پایان با اشاره به فاز توسعه‌ی گروه پاکشوما اعلام کرد: با توجه به خرید ماشین‌آلات و تجهیزات جدید، مجموعه تولید قطعه نیز در بخش پاکشوما 2 در حال راه اندازی است و ظرف سه ماه آینده تولید قطعات پلاستیکی و فلزی در این بخش آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش وزیر صمت بعد از افتتاح خط تولید رباتیک یخچال فریز، از بخش در دست احداث پاکشوما 2 و واحد تولید قطعات پلاستیکی و فلزی مورد استفاده در محصولات این شرکت بازدید کرد.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 94219

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94219/افتتاح-نخستین-خط-تولید-رباتیک-یخچال-فریز-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir