قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: مشکلات اقتصادی کشور تا زمانیکه معمای ارزی کشور رفع نشود، برطرف نخواهد شد.
حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو ساماندهی و مدیریت بازار ارز است
حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو ساماندهی و مدیریت بازار ارز است
به گزارش قم نیوز آیت الله مکارم شیرازی عصر پنجشنبه در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از وضعیت نابسامان مدیریت بازار ارز و با بیان اینکه کاهش قیمت ارز، تأثیری بر قیمت‌ها در بازار ندارد گفت: باید مشخص شود نرخ ارز را چه کسی مدیریت می‌کند و چرا با بالا رفتن نرخ آن کالاها افزایش می‌یابد اما پایین آمدن نرخ ارز تأثیر چندانی بر کاهش قیمت کالاها و خدمات ندارد.

وی با اشاره به تأثیر افزایش نرخ ارز و اثرگذاری آن بر سطوح مختلف زندگی مردم افزود: برخی از کسبه نیز در به وجود آمدن چنین شرایطی مقصرند چرا که تحت هر شرایطی و در هر وضعیتی به دنبال منافع بیشترند.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها در ایجاد فشار بر واحدهای تولیدی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید با همکاری هم، مانع بنگاه داری بانک‌ها شوند و به هر شکلی از تعطیلی صنایع جلوگیری کنند چرا که اگر صنعت نباشد همه زندگی مردم معطل می‌شود.

وی با تاکید بر همکاری نهادها و دستگاه‌ها ابراز امیدواری کرد باید هرچه سریع‌تر تحولی در معیشت مردم ایجاد شود تا مردم بیش از پیش احساس امنیت و آرامش کنند و باید رویه‌ها، قوانین و بخش نامه‌های نادرست که بر معیشت مردم فشار وارد می‌کند هر چه سریع‌تر اصلاح شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه به دولت جدید آمریکا نمی‌توان و نباید دل بست افزود: رقیب انتخاباتی رئیس جمهور فعلی آمریکا بیش از ۷۰ میلیون رأی آورده است و قاعدتاً رئیس جمهوری جدید آمریکا نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد.

وی با اشاره به ایستادگی ملت ایران مقابل تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا گفت: ملت ما با این ایستادگی که از خود نشان داد برگ زرینی در تاریخ سراسر افتخار خود ترسیم کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb55b9.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما