شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 94261

صدور مجوز برای 18 واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده در قم

قم نيوز : معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم از صدور 18 مجوّز راه اندازی واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده در استان در یک سال اخیر خبر داد.
صدور مجوز برای 18 واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده در قم
صدور مجوز برای 18 واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده در قم
به گزارش قم نیوز محمد حضوری با بیان اینکه مدیریت غذا و فرآورده های بهداشتی از جمله وظایف معاونت غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی است اظهار کرد: یک هزار و 235 واحد در قم اعم از کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی، تولیدی آرایشی – بهداشتی و واحدهای عرضه کننده آن ها و همچنین واحدهای تولیدکننده ظروف بهداشتی، تحت نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم هستند.

وی اضافه کرد: در یک سال اخیر، 18 مجوّز تولید مواد ضدعفونی کننده در قم به عنوان نیاز استان در کنار برخی پروانه های تولید و ساخت فرآورده های غذایی و بهداشتی از سوی این معاونت صادر شده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، مدیریت دارو و مواد تحت کنترل را از دیگر وظایف این معاونت دانست و گفت: 160 داروخانه در سطح استان تحت نظارت این معاونت فعالیت دارند.

وی افزود: البته در یک سال اخیر، پیگیری صدور مجوّز تولید الکل در سطح استان و بر اساس نیاز از دیگر اقدامات مدیریت دارو بوده است، چراکه نیاز قم پیش از این از دیگر استان های کشور تأمین می شد و اکنون در تلاش هستیم تا با راه اندازی 2 واحد تولیدی، این نیاز را در خود استان پاسخگو باشیم.

حضوری ادامه داد: مدیریت آزمایشگاه کنترل کیفیت از دیگر وظایف معاونت غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی است که در این مورد، 6 آزمایشگاه با این معاونت همکاری می کنند و 150 نمونه گیری لازم را در هر ماه بر عهده دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، اداره تجهیزات پزشکی را از دیگر زیرمجموعه های معاونت متبوع خود خواند و اذعان کرد: حدود 800 واحد اعم از اصناف، شرکت های تولید، توزیع و واردکننده تجهیزات پزشکی در استان فعال بوده و تحت نظارت این اداره هستند.

وی کمبود نیروی انسانی را از چالش های عرصه تولید و نظارت کالاهای سلامت محور عنوان کرد و بیان داشت: البته کمبود فضای فیزیکی و از جمله در آزمایشگاه های همکار با این معاونت، از دیگر چالش های موجود است.

حضوری سپس به چالش فضای مجازی برای تولید و عرضه کالاهای سلامت محور اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این زمینه با مشکلات زیادی رو به رو هستیم و ضروری است تا دستگاه قضایی برای مقابله با این چالش جدی، تدبیری بیندیشد، ضمن آن که تدوین شبکه قانونی برای توزیع فرآورده های غذایی و سایر تجهیزات سلامت محور از دیگر پیشنهادهایی است که می توان در این عرصه ارائه کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم شرایط تحریم و برخی کمبودهای دارویی را از دیگر چالش های معاونت متبوع خود اعلام و اضافه کرد: امید است با همیاری همه مسؤولان استانی بتوانیم حداکثر خدمات رسانی و نظارت را در تولید و عرضه درست کالاهای سلامت محور به مردم استان داشته باشیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb85b9.rhba0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما