کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قالیباف: افزایش هزینه ها در لایحه بودجه 1400 دست کردن در جیب مردم است

خبرگزاری فارس , 4 بهمن 1399 ساعت 16:43

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی لایحه بودجه سال 1400 ارسالی از سوی دولت نشان می دهد که هزینه ها نسبت به سال 1399، 46 درصد افزایش یافته، اما درآمدها تنها 10 درصد افزایش را نشان می دهد که این امر به معنای دست کردن در جیب مردم خواهد بود.


به گزارش قم نیوز محمدباقر قالیباف که پیش از ظهر امروز به صورت ویدئوکنفرانسی در آیین افتتاح دفتر قم مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سخن می گفت با اشاره به اعتقاد قلبی و باور خود به اهمیت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فعالیت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و دفتر قم مرکز پژوهش ها سبب موازی کاری نخواهند شد، چراکه مرکز تحقیقات به امور بنیادین و توجه ویژه به فقه شرع مقدس در قانونگذاری و البته دفتر قم مرکز پژوهش ها نیز به مسائل کاربردی و توسعه ای در قانونگذاری خواهند پرداخت.

وی چالش امروز کشور را نظام بروکراسی خواند و تصریح کرد: این سیستم اداری و بروکراسی سبب ایجاد غل و زنجیر برای مردم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارنامه نظام اداری نشان از ایجاد سوء مدیریت در بخش های مختلف کشور است.

وی همچنین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را گنجینه ای برای تحول کشور خواند و گفت: این مرکز تنها متعلق به نهاد مجلس و قانونگذاری نیست.

قالیباف افزود: باید پرسید نقش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی چیست، البته یک رویکرد در پاسخ به این پرسش می تواند به کارگزار پیرو بودن این مرکز یعنی عملکرد منفعلانه و روزمرگی اشاره کند که این رویکرد قطعا بر سوء مدیریت ها و بیشتر بسته شدن دست و پای مردم می انجامد، اما رویکرد دیگر کارفرمای پیشرو است که به نظر بنده باید رویکرد دوم برای مرکز پژوهش های مجلس در نظر گرفته شود.

وی سپس به اولویت های کشور در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: اولویت امروز، پرداختن به گِره هایی است که اگر گشوده شود، جمعی دیگر از گره های زندگی مردم را نیز رفع خواهد کرد و سبب حضور جدی مردم در عرصه اقتصاد، سیاست، فرهنگ، محیط زیست و مدیریت خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تردیدی نیست که حضور جوانان انقلابی، متخصص، متعهد، خلّاق، حاضر در میدان، آگاه به مسائل روز، کارکُشته، با تجربه و با نشاط می تواند دور بسته سوء مدیریت را در کشور بشکند و سبب تحول شود.

وی در ادامه به عدم انضباط در بودجه کشور اشاره و تأکید کرد: برای مجلس مهم است که درآمد نفتی کشور در کجا خرج می شود.

قالیباف گفت: بررسی لایحه بودجه سال 1400 ارسالی از سوی دولت نشان می دهد که هزینه ها نسبت به سال 1399، 46 درصد افزایش یافته، اما درآمدها تنها 10 درصد افزایش را نشان می دهد که این امر به معنای دست کردن در جیب مردم خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس قطعا این مسائل و همچنین ما به التفاوت قیمت ارز و ریال را پیگیری خواهند کرد و توجه جدی به تولید و اشتغال را در دستور کار خواهند داشت.

وی افزود: مجلس برای حل مشکلات اقتصاد کشور به صورت تمام قد در خدمت دولت و مردم است و قطعا مسائل سیاسی در این امر تأثیر نمی گذارد، در عین حال که زمینه اجرایی شدن قوانین مجلس هم باید در مصوبات دولت فراهم شود.

قالیباف در پایان سخنان خود با هم به اهمیت رفع چرخه نادرست مدیریت در کشور و همچنین غل و زنجیر بروکراسی اشاره و خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب تمام توان خود را به کار خواهد بست تا گامی برای کم اثر شدن و حتی رفع تحریم های ظالمانه بردارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 94283

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94283/قالیباف-افزایش-هزینه-لایحه-بودجه-1400-دست-کردن-جیب-مردم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir