کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهرک پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت ۲۰ میلیون قطعه در قم احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 5 بهمن 1399 ساعت 13:40

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: شهرک پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت سالیانه ۲۰ میلیون قطعه در قم احداث می‌شود.


به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی اظهار داشت: در اجرای پروژه‌های آبیاری وضعیت خوبی داریم اما دو مشکل اساسی در مسیر وجود دارد که باید رفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: به‌تازگی احداث پمپاژهای ثانویه ممنوع و به‌این‌علت سامانه‌ها دچار کندی پیشرفت شده است، از طرفی گرانی تجهیزات و امکانات، کشاورزان را در ایجاد سیستم آبیاری بی‌انگیزه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایجاد گلخانه در سطح استان، استقبال خوب بوده و دو گلخانه 5 و 10 هکتاری امسال به سرانجام می‌رسد هرچند نسبت به کشور در ایجاد گلخانه عقب هستیم.

پورمیدانی در مورد ایجاد پرورش واحد تیلاپیا عنوان کرد: استخر و باغ توسط سرمایه‌گذار خریداری‌شده و اقدامات اولیه را انجام داده است، اما نیازمند 51 میلیارد تومان سرمایه در توسعه کار هستیم و به دلیل عدم تأمین این مبلغ، پروژه متوقف‌شده است.

وی در مورد دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: شهرک پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت سالیانه 20 میلیون قطعه در قم احداث می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بااینکه پروژه تا سال 1401 فرصت دارد اما با مشکلی جدی مواجه شده‌ایم که ممکن است محل اجرای طرح را جابه‌جا کنیم.

وی بیان کرد: مشکل مهم این طرح این است که شخصی با گرفتن سند تک‌برگ برای زمین، خود را شریک دولت کرده است و این شخص برای صدور سند مالکیت رضایت نمی‌دهد و این طرح چند سال دچار وقفه شده است.

پورمیدانی خاطرنشان کرد: در جهت برون‌رفت از این دغدغه، از اراضی ملی مکانی را انتخاب کرده‌ایم تا این طرح را به آنجا منتقل کنیم و چاه آبی را نیز برای اجرای پروژه تعریف شد.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 94296

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94296/شهرک-پرورش-ماهیان-زینتی-ظرفیت-۲۰-میلیون-قطعه-قم-احداث-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir