دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 94325

۳۷۹ واحد تولیدی فعال در قم استاندارد اجباری دارد

قم نيوز : مدیرکل استاندارد قم گفت: ۳۷۹ واحد تولیدی فعال در استان استاندارد اجباری دارد و محصول‌ آن‌ها برای عرضه به بازار باید دارای شرایط و کیفیت تعیین شده باشد.
۳۷۹ واحد تولیدی فعال در قم استاندارد اجباری دارد
۳۷۹ واحد تولیدی فعال در قم استاندارد اجباری دارد
به گزارش قم نیوز مجید آوری فرد‌ بیان کرد: همچنین یک‌هزار و شصت‌و دو محصول تولید شده در استان نیز مشمول استاندارد اجباری است و بازرسان اداره کل استاندارد قم و نهادهای همکار آن بر نحوه تولید این محصول‌ها و رعایت شرایط کیفی تعیین شده، نظارت دقیق و مستمر دارند.

وی با اشاره به این که مردم نقش بسیار مهمی در افزایش استانداردسازی محصول‌های تولید شده در واحدهای صنعتی دارند،‌ افزود: اگر مردم در هنگام خرید از فروشندگان تنها کالاهای دارای استاندارد را مطالبه کنند و این موضوع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، استقبال واحدهای تولیدی برای ارتقا استانداردهای خود بیشتر شده و کیفیت کالاهای عرضه شده در بازار بالا می‌رود.

وی با بیان این که خوشبختانه طی سال‌های اخیر توجه مردم به موضوع استاندارد و شاخص‌های آن افزایش قابل توجهی یافته است، ادامه داد: برای مثال درحال حاضر اکثر مردم در زمان خرید وسایلی که برای کار کردن به برق و سوخت نیاز دارد به برچسب انرژی آن دقت و کالایی را مورد انتخاب قرار می‌دهند که در زمان استفاده انرژی کمتری مصرف می‌کند.

آوری فرد گفت: فرهنگ سازی و ارتقا آگاهی جمعی در حوزه استاندارد را وظیفه خود می‌دانیم و در همین رابطه با تهیه کتابچه‌های راهنما و توزیع آن میان اصناف و فعالان اقتصادی به دنبال حضور و افزایش استقبال از کالاهای استاندارد و با کیفیت در بازار و فروشگاه‌های استان هستیم. 

وی بیان کرد: همچنین سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ نیز برای سنجش صحت استاندارد کالاهای تهیه شده توسط مردم در اختیار ایشان قرار دارد و هر فرد می‌تواند با وارد کردن کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد کالای خریداری شده به این سامانه،‌ از صحت استاندارد آن مطلع شود.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccp1qo.2bq0i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما