قم نيوز : امیرحسین پروان معاون سازمان صنعت قم در مورد وضعیت بازار تخم‌مرغ در استان گفت: وضعیت توزیع تخم‌مرغ به‌خوبی احصاء می‌شود تا با توجه به قیمت مصوب، دچار نوسان و کمبود نشویم.
تامین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های مرغداری‌های قم
تامین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های مرغداری‌های قم
به گزارش قم نیوز امیرحسین پروان با بیان اینکه روزانه ۵ تن تخم‌مرغ توسط اصناف تولیدی قم مصرف می‌شود و بخش عمده‌ای از تخم‌مرغ برای مصارف خانوار در چرخه توزیع قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در قم ۴۰۰ صنف قناد و ۳۰۰ صنف اغذیه‌فروشی و ده‌ها صنوف مصرف‌کننده تخم‌مرغ فعال هستند و باید میزان مصرف این صنوف تأمین شود.

پروان بیان کرد: افزایش مصرف تخم‌مرغ در سرما به‌خصوص سه ماه آخر، تعادل بخشی به بازار این کالا را ضروری می‌کند و در این راستا تمهیدات لازم برای تأمین تخم‌مرغ به میزان مصرف روزانه در قم اندیشیده شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم یادآورشد: به‌منظور تأمین تخم‌مرغ موردنیاز، از جهاد کشاورزی تقاضا شد روزانه ۶۰ تن از تولیدات را در اختیار توزیع‌کنندگان قرار دهند تا با توجه به تقاضای بازار، مانع از گرانی تخم‌مرغ شویم.

پروان با تأکید بر اینکه در سطح استان قم، قیمت‌گذاری در جهت خرید محصول از مرغدار ۱۴ هزار تومان تعیین‌شده است، ابراز کرد: اگر تخم‌مرغی گران‌تر از این قیمت مصوب عرضه شود برای آن پرونده تخلف صنفی تشکیل می‌شود.

او اضافه کرد: در حال حاضر جهت تعادل بخشی به بازار تخم‌مرغ، ۱۰۰ درصد نهاده‌های مرغداری‌های قم تأمین‌شده است و درنهایت پس از تحویل محصول، با قیمت مصوب ۱۶ هزار و ۵۰۰ در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد.

معاون سازمان صنعت ،معدن و تجارت قم یادآور شد: مرغداری‌ها ملزم به همکاری و تحویل تخم‌مرغ موردنیاز بازار هستند و جهاد کشاورزی باید دراین‌باره متولی شود تا محصولات موردنیاز در اختیار کارخانجات و مراکز توزیع قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfcmd1.w6dj0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما