کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غربالگری تلفنی ۱۰هزار شهروند قمی درطرح شهید سلیمانی

خبرگزاری مهر , 6 بهمن 1399 ساعت 19:42

فرمانده عملیاتی طرح شهید سلیمانی قم با اشاره به غربالگری تلفنی ۱۰ هزار شهروند قمی درطرح شهید سلیمانی گفت: سه هزار و ۲۱۵ نفر نیز به صورت حضوری غربالگری و شناسایی شدند.


به گزارش قم نیوز امیر جعفری با بیان اینکه مبارزه با بیماری کرونا در طرح شهید سلیمانی به صورت محله محور و خانواده محور بوده است، گفت: در این طرح، استان قم به ۹۵ محله تقسیم شد که در هر محله با شکل گیری کمیته عملیاتی شامل امام جماعت، پایگاه سلامت و بهداشت، پایگاه بسیج، نخبگان و در برخی محل‌ها پزشکان و خیرها یاری گر افراد مبتلا به کرونا و خانواده‌های آنها بوده‌اند.

فرمانده عملیاتی طرح شهید سلیمانی قم با اشاره به اینکه سه دسته تیم نظارتی، حمایتی و مراقبتی در آغاز این طرح برای خدمت رسانی به افراد شکل گرفت، افزود: تیم‌های نظارتی شامل ۸۹۹ نفر که در بحث ردیابی و ردگیری و پایش اصناف و نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در بین آنها را رصد می‌کردند و با کمک مرکز بهداشت به آنها تذکر داده می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه تیم‌های حمایتی نیز شامل ۸۶۵ نفر بودند و افرادی که به کرونا مبتلا و به پایگاه سلامت مراجعه می‌کردند آنها را در خرید مایحتاج زندگی و حمایت‌های مالی و رساندن وعده‌هایی غذایی افراد و خانواده‌های درگیر کرونا را حمایت می‌کردند، ادامه داد: تیم‌های مراقبتی در طرح شهید سلیمانی هم که شامل ۷۴۶ نفر بودند با برقراری تماس با افراد و خانواده‌های آنها یا به صورت حضوری به انجام غربالگری افرادی که درگیر کرونا می‌شدند خدمت‌رسانی می‌کردند.

جعفری با بیان اینکه در ابتدا افراد در تیم‌های مختلف سازماندهی شدند و آموزش‌های مختلف در زمینه‌های حمایتی مراقبتی و نظارتی به آنها آموخته شد و برای آنها کارت شناسایی صادر شد، گفت: در طرح شهید سلیمانی در مجموع هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی به خانواده‌های درگیر کرونا که نیازمند بودند، اهدا شد که ۳۰۰ میلیون تومان ارزش این کمک‌های اهدایی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی نیز به خانواده‌های کرونایی نیازمند اهدا شد، افزود: ۶۷ میلیون تومان کمک نقدی نیز شامل دارو و وسایلی که برای افراد کرونایی نیاز بوده انجام شده است.

جعفری در پایان با اشاره به اینکه ۳۱۲ مورد از خانواده‌هایی که درگیر کرونا بودند، برای آنها خریدهای مایحتاج انجام می‌شد، گفت: سه هزار ۲۱۵ نفر در طرح شهید سلیمانی به صورت حضوری و بیش از ۱۰ هزار نفر در این طرح به صورت تلفنی غربالگری شده‌اند و در آمارهایی که پایگاه سلامت به بسیج اعلام کرده است، هزارو ۱۴۸ بیمار کرونایی در ابتدای طرح شناسایی شدند و در آذرماه این تعداد به ۴۱۸ بیمار و در دی ماه ۱۷۸ بیمار بوده است که خوشبختانه این روند با کمک افراد درگیر در این طرح کاهشی بوده است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 94339

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94339/غربالگری-تلفنی-۱۰هزار-شهروند-قمی-درطرح-شهید-سلیمانی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir