قم نيوز : در سی و هشتمین پویش ملی هرهفته الف ب ایران، پروژه های شرکت آب و فاضلاب استان قم با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
بهره برداری از پروژه های آبفا قم با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو
بهره برداری از پروژه های آبفا قم با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو
به گزارش قم نیوز علی جان صادق پور پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه های شرکت آب و فاضلاب استان قم که در سی و هشتمین پویش #هرهفته الف ب ایران که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: امروز در قالب پویش ملی #هرهفته الف ب ایران سه پروژه شرکت آب و فاضلاب استان قم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی تأسیسات فاضلاب مسکن مهر پردیسان با اعتباری معادل 54 میلیارد تومان را یکی از این پروژه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: این پروژه شامل خط انتقال به طول 4 کیلومتر و شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول بیش از 36 کیلومتر برای جمعیتی معادل 120 هزار نفر احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه به بهره‌برداری از نیروگاه برق‌آبی 450 کیلوواتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغال‌زایی 10 نفر اشاره و اظهار کرد: این نیروگاه به منظور تولید انرژی پاک از فشار موجود در نقطه ورودی خط انتقال مخازن ذخیره تأسیسات شهید کریمیان قم با اعتبار 4 میلیارد تومان احداث شده که سالانه 3200 مگاوات ساعت برق تولید می‌کند و منجر به کاش 2400 تن دی‌اکسید کربن معادل کاشت 2850 اصله درخت می‌شود.

وی افتتاح نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی با اعتباری یک میلیارد و 300 میلیون تومان در تأسیسات شهید ده‌نمکی را مورد توجه قرار داد و گفت: این نیروگاه سالانه نیز 170 مگاوات ساعت برق تولید می‌کند که منجر به کاهش تولید 140 تن دی‌اکسید کربن می‌شود که معادل کاشت 200 اصله درخت است.

صادق پور در ادامه با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان قم در هفته‌های هفتم و بیست یکم پویش ملی هرهفته الف ب ایران نیز تعداد 4 پروژه با اعتباری افزون بر 33 میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره‌برداری رسانده است، یادآور شد: این پروژه‌ها شامل طرح توسعه و ارتقا تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو شهر قم و آبرسانی به تعداد 17 روستای استان می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حمایت شرکت آب و فاضلاب از تولید و اشتغال و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر در کنار انجام وظایف ذاتی خود در تأمین آب شرب سالم و بهداشتی شهرها و روستای استان قم تصریح کرد: در این زمینه می‌توان به ایجاد 7 پروژه نیروگاهی خورشیدی و برق‌آبی و حمایت از چندین طرح تولیدی کاربردی از جمله بومی‌سازی ساخت اسکروپمپ فاضلابی و برخی دیگر از تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اشاره کرد.

در پایان این آیین پروژه های شرکت آب و فاضلا ب استان قم با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر ارکانیان وزیر نیرو و به دست استاندار قم به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcbgfb9.rhba0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما